dc.contributor.advisor | Persefoni Fokiali | |
dc.contributor.advisor | Konstantinide, Despoina | |
dc.contributor.author | Παύλου, Άντρη | |
dc.date.accessioned | 2025-07-08T12:30:28Z | |
dc.date.available | 2025-07-08T12:30:28Z | |
dc.date.issued | 2025-01 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11728/13041 | |
dc.description | ENGLISH ABSTRACT
In recent years, the society of Cyprus has become more and more diverse with the movement of political and economic refugees. One of the consequences of this movement, the multiculturalism in the schools of Cyprus.
The purpose of this research is to investigate and analyze the perceptions of the strategies of Secondary General Education teachers in Cyprus regarding the management of multicultural school units. The research seeks to understand teachers' perceptions of multiculturalism, the challenges they face, the methods and strategies they use to integrate students from different cultural backgrounds, as well as the suggestions, ideas they propose to improve the management of cultural schools units.
The research was conducted with the help of the qualitative method, with semi-structured interviews of four questions as a research tool. The research population consisted of 15 teachers of the Secondary General Education of Cyprus who serve in school units in the provinces of Limassol, Paphos and Nicosia. Sampling was applied using the purposive method and the avalanche sampling method.
The thematic analysis that followed this research presented interesting perceptions of teachers, considering the school unit as a micrograph of society, promoting the values of tolerance and cultural understanding. Participants described multiculturalism as 'diversity', 'difference' and 'coexistence' of students from different nationalities and religions. The main challenges they faced are language barriers, cultural misunderstandings and the social isolation of students. However, some teachers adopt assimilative practices and others group work, discussions, use of audio-visual media and translation. Therefore, the proposals of the teachers to improve the management of multicultural school units are the strengthening of the Greek language, the organization of cultural events, in order to highlight the identity of the students but also the strengthening of teacher training focusing on improving the understanding of cultural differences, as well as practical applications that meet the needs of multicultural classrooms. | en_UK |
dc.description.abstract | Τα τελευταία χρόνια η κοινωνία της Κύπρου γίνεται όλο και πιο ποικιλόμορφη με την μετακίνηση πολιτικών και οικονομικών προσφύγων. Μία από τις συνέπειες της μετακίνησης αυτής, η πολυπολιτισμικότητα στα σχολεία της Κύπρου.
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση και η ανάλυση των αντιλήψεων των στρατηγικών των εκπαιδευτικών Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης στη Κύπρο σχετικά με τη διαχείριση πολυπολιτισμικών σχολικών μονάδων. Η έρευνα επιδιώκει την κατανόηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών για την πολυπολιτισμικότητα, τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, τις μεθόδους και στρατηγικές που χρησιμοποιούν για την ενσωμάτωση μαθητών/τριών από διαφορετικά πολιτιστικά υπόβαθρα, αλλά και τις προτάσεις, ιδέες που προτείνουν για την βελτίωση της διαχείρισης πολιτισμικών σχολικών μονάδων.
Η έρευνα διεξήχθη με την βοήθεια της ποιοτικής μεθόδου, με ερευνητικό εργαλείο τις ημι-δομημένες συνεντεύξεις τεσσάρων ερωτημάτων. Τον ερευνητικό πληθυσμό αποτέλεσαν 15 εκπαιδευτικοί της Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης Κύπρου που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες των επαρχιών Λεμεσού, Πάφου και Λευκωσίας. Η δειγματοληψία εφαρμόστηκε με την σκόπιμη μέθοδο και με την μέθοδο δειγματοληψίας χιονοστιβάδας.
Η θεματική ανάλυση που ακολούθησε η εν λόγω έρευνα παρουσίασε ενδιαφέρουσες αντιλήψεις των εκπαιδευτικών, θεωρώντας τη σχολική μονάδα ως μικρογραφία της κοινωνίας, προάγοντας τις αξίες της ανεκτικότητας και της πολιτισμικής κατανόησης. Οι συμμετέχοντες/ουσες περιέγραψαν την πολυπολιτισμικότητα ως «ποικιλομορφία», «διαφορετικότητα» και «συνύπαρξη» μαθητών/τριών από διαφορετικές εθνικότητες και θρησκείες. Οι κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίσαν είναι τα γλωσσικά εμπόδια, οι πολιτισμικές παρεξηγήσεις και η κοινωνική απομόνωση των μαθητών. Παρόλα αυτά ορισμένοι εκπαιδευτικοί υιοθέτησαν αφομοιωτικές πρακτικές και άλλοι ομαδικές εργασίες, συζητήσεις, χρήση οπτικοακουστικών μέσων και μετάφραση. Συνεπώς, οι προτάσεις των εκπαιδευτικών για βελτίωση της διαχείρισης πολυπολιτισμικών σχολικών μονάδων είναι οι ενίσχυση της ελληνικής γλώσσας, η διοργάνωση πολιτισμικών εκδηλώσεων, ώστε να αναδείξουν την ταυτότητα των μαθητών αλλά και την ενίσχυση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών εστιάζοντας στη βελτίωση της κατανόησης των πολιτισμικών διαφορών, όπως επίσης και πρακτικών εφαρμογών που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πολυπολιτισμικών τάξεων. | en_UK |
dc.language.iso | el_GR | en_UK |
dc.publisher | Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Δημόσιας Διοίκησης, Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου | en_UK |
dc.rights | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων | en_UK |
dc.subject | εθνικότητες και θρησκείες | en_UK |
dc.subject | γλωσσικά εμπόδια | en_UK |
dc.subject | Μέση Γενική Εκπαίδευση στη Κύπρο | en_UK |
dc.subject | οικονομικών προσφύγων | en_UK |
dc.subject | πολυπολιτισμικότητα | en_UK |
dc.title | Διαχείριση Πολυπολιτισμικών Σχολικών Μονάδων στην Μέση Γενική Εκπαίδευση Κύπρου: Αντιλήψεις και Στρατηγηκές των Εκπαιδευτικών | en_UK |
dc.title.alternative | Διπλωματική Εργασία η οποία υποβλήθηκε προς απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στη Δημόσια Διοίκηση στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφος | en_UK |
dc.type | Thesis | en_UK |