Δημόσια υγεία και ασφάλεια στον εργασιακό χώρο : ο ρόλος της διοίκησης
ENGLISH ABSTRACT In this paper an attempt is made to formulate the role of the Greek public administration in the workplace. Indeed, this topic has a particular research interest, which focuses on the conditions that exist in the workplace and the negative effects they bring about at national and European level. More specifically, the main purpose of this study is to analyse the actions, programmes and legislation implemented by the Greek public administration, as well as the institutional framework of the European Union regarding the guarantee of workers' health and safety. At this point, it is worth pointing out that the coronavirus pandemic has seriously affected the health of employees and led our country to introduce new regulations and safer measures. Through the method of systematic literature review, reliable information was gathered and the synthesis of these sources led to the main conclusion of the thesis that the actions implemented by the Greek public administration in combination with the contribution of the European guidelines resulted in the formation of a sound professional environment. Subsequently, it is important to mention the consequences resulting from unfavourable working conditions, which have a strong impact on the health and safety of employees. Thus, the public administration takes action to prevent risks, improve the well-being of individuals and efficiently enhance productivity. Finally, the current thesis concludes with a summary of critical conclusions, which show the extent to which the policy actions of our country have been achieved.
Thesis
Στην παρούσα εργασία γίνεται μια προσπάθεια να διατυπωθεί ο ρόλος της ελληνικής δημόσιας διοίκησης στον εργασιακό χώρο. Πράγματι, το συγκεκριμένο θέμα έχει ένα ιδιαίτερο ερευνητικό ενδιαφέρον, το οποίο επικεντρώνεται γύρω από τις συνθήκες που υφίστανται στο χώρο εργασίας και τις αρνητικές επιπτώσεις που επιφέρουν σε εθνικό και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Πιο συγκεκριμένα, ο βασικός σκοπός αυτή της μελέτης είναι να αναλυθούν οι δράσεις, τα προγράμματα και η νομοθεσία που εφάρμοσε η ελληνική δημόσια διοίκηση, καθώς και το θεσμικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με την εξασφάλιση της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων. Σε αυτό σημείο, αξίζει να επισημανθεί ότι η πανδημία του κορονωϊού έπληξε σοβαρά την υγεία των υπαλλήλων και οδήγησε τη χώρα μας να προβεί σε νέους κανονισμούς και στη λήψη ασφαλέστερων μέτρων. Μέσω της μεθόδου της συστηματικής βιβλιογραφικής ανασκόπησης, συγκεντρώθηκαν αξιόπιστες πληροφορίες με αποτέλεσμα η σύνθεσή αυτών των πηγών να οδηγήσει στο κύριο συμπέρασμα της διατριβής ότι οι ενέργειες που εφάρμοσε η ελληνική δημόσια διοίκηση σε συνδυασμό με τη συμβολή των ευρωπαϊκών κατευθυντήριων γραμμών κατέληξαν στη διαμόρφωση ενός άρτιου επαγγελματικού περιβάλλοντος. Συνακολούθως, σημαντική είναι η αναφορά στις συνέπειες που προέρχονται από τις δυσμενείς συνθήκες εργασίας, οι οποίες επηρεάζουν σε έντονο βαθμό την υγεία και την ασφάλεια των υπαλλήλων. Έτσι, η δημόσια διοίκηση δραστηριοποιείται προκείμενου να αποτρέψει τους κινδύνους, να βελτιώσει την ευημερία των ατόμων και να ενδυναμώσει αποδοτικά την παραγωγικότητα. Τέλος, η τρέχουσα διατριβή ολοκληρώνεται με μία σύνοψη κριτικών συμπερασμάτων, τα οποία παρουσιάζουν το βαθμό που επιτεύχθηκαν οι πολιτικές δράσεις της χώρας μας