Show simple item record

Η διοικητική συνέχεια των υπηρεσιών κατά το στάδιο μετάβασης των αιρετών διοικήσεων στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης A’ Βαθμού. Συγκριτική μελέτη περίπτωσης στον Δήμο Θεσσαλονίκης στις περιόδους 2019 και 2023.

dc.contributor.advisorPersefoni Fokiali
dc.contributor.advisorPsychalis, Marios
dc.contributor.authorΒλαχοπαναγιώτης, Ιπποκράτης
dc.date.accessioned2025-07-10T07:08:03Z
dc.date.available2025-07-10T07:08:03Z
dc.date.issued2025-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11728/13072
dc.descriptionENGLISH ABSTRACT Public administration has to operate smoothly and continuously, providing stability and continuity in the provision of services to citizens, regardless of the political changes, but at the same time has to cope with a very big challenge in terms of completing projects, meeting financial obligations, implementing strategies and operational plans in a dynamic environment. The main objective of the current project is to study and analyze in s practical level the administrative continuity of public sector during the transition phase of elected municipal administrations. The specific research objectives include: a) the description and evaluation of the legislative framework governing the period of transition between outgoing and new administrations b) the actual assessment of the degree and scope of application of the legislative provisions and c) the practical issues arising in terms of implementation of strategic and operational planning, of budget compliance and finally cooperation between the two elected administrations. Methodologically, this case is based on a bibliographic research using primary and secondary sources in combination with selected personal interviews of executives of the two Directorates (Municipal Police and Waste Management of the Municipality of Thessaloniki). Greek legal order at the legislative level has linked the concept of administrative continuity with the training of elected officials and the ensuring of cooperation between elected and service agents. The principle of administrative continuity and of course the description of duties, disciplinary responsibility and limits of operation of elected agents are guaranteed in the constitutional leveland also a Code of Conduct for elected bodies of local government is drawn up. The findings of the survey show that the work force balance between the two elected administrations is difficult. Management and flexibility skills are required, but the legislative framework largely ensures the position of the municipal employees. In practice it is impossible to draw conclusions in the form of a guide to ensure administrative continuity in relation to the requirement of cooperation and coordination with elected administrations because of the special relationship of elected representatives and service actors. To sum up, the training of elected representatives with the assistance of the state in terms of their role, duties and statutory position and of course the unhindered cooperation and information from the municipal employees are essential pillars of ensuring administrative continuity.en_UK
dc.description.abstractΗ δημόσια διοίκηση οφείλει να λειτουργεί απρόσκοπτα και συνεχώς, παρέχοντας σταθερότητα και συνέχεια στην παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες, ανεξάρτητα από τις πολιτικές αλλαγές αλλά ταυτόχρονα έχει να αντιμετωπίσει μια πολύ μεγάλη πρόκληση όσον αφορά την ολοκλήρωση έργων, την τήρηση οικονομικών υποχρεώσεων και την υλοποίηση στρατηγικών και επιχειρησιακών σχεδιασμών σε ένα δυναμικό περιβάλλον. Βασικός στόχος της εργασίας είναι η μελέτη και ανάλυση στην πράξη της διοικητικής συνέχειας των υπηρεσιών κατά το στάδιο μετάβασης των αιρετών διοικήσεων στους Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού. Οι επιμέρους ερευνητικοί στόχοι περιλαμβάνουν: α) την περιγραφή και αξιολόγηση του νομοθετικού πλαισίου που διέπει την περίοδο της μετάβασης μεταξύ απερχομένων και νέων διοικητικών διοικήσεων, β) την αποτίμηση στην πράξη του εύρους εφαρμογής των νομοθετικών διατάξεων και γ) τα πρακτικά ζητήματα που απορρέουν σε επίπεδο υλοποίησης στρατηγικών και επιχειρησιακών σχεδιασμών, σε επίπεδο τήρησης του προϋπολογισμού και τέλος συνεργασίας των υπηρεσιακών διοικήσεων με τις δύο αιρετές διοικήσεις. Μεθοδολογικά πρόκειται για μια περίπτωση η οποία εδράζεται σε βιβλιογραφική έρευνα με αξιοποίηση πρωτογενών και δευτερογενών πηγών σε συνδυασμό με επιλεγμένες προσωπικές συνεντεύξεις στελεχών της υπηρεσιακής διοίκησης δύο Διευθύνσεων (Δημοτικής Αστυνομίας και Καθαριότητας). H ελληνική έννομη τάξη σε νομοθετικό επίπεδο έχει συνδέσει την έννοια της διοικητικής συνέχειας με την εκπαίδευση των αιρετών και τη διασφάλιση της συνεργασίας αιρετών και υπηρεσιακών παραγόντων. Κατοχυρώνει συνταγματικά την αρχή της διοικητικής συνέχειας και φυσικά της περιγραφής των καθηκόντων, πειθαρχικής ευθύνης και ορίων λειτουργίας των αιρετών παραγόντων και επίσης προβαίνει στη σύνταξη Κώδικα Συμπεριφοράς των αιρετών οργάνων της τοπικής αυτοδιοίκησης. Βάσει των ευρημάτων της έρευνας αποδεικνύεται ότι είναι δυσχερής η ισορροπία των υπηρεσιακών παραγόντων μεταξύ των δύο αιρετών διοικήσεων και απαιτούνται ικανότητες διαχείρισης και ευελιξίας, αλλά το νομοθετικό πλαίσιο διασφαλίζει ως ένα μεγάλο βαθμό τη θέση των υπηρεσιακών παραγόντων. Στην πράξη είναι αδύνατη η εξαγωγή συμπερασμάτων με τη μορφή οδηγού για τη διασφάλιση της διοικητικής συνέχειας σε συνάρτηση με την απαίτηση συνεργασίας και σύμπλευσης με τις αιρετές διοικήσεις λόγω της ιδιαίτερης σχέσης των αιρετών με τους υπηρεσιακούς παράγοντες. Συνοψίζοντας, η κατάρτιση των αιρετών με την αρωγή της πολιτείας όσον αφορά στο ρόλο, υποχρεώσεις και καταστατική τους θέση και φυσικά η απρόσκοπτη συνεργασία και ενημέρωση από τους υπηρεσιακούς παράγοντες ανάγονται σε ουσιώδεις πυλώνες της διασφάλισης της διοικητικής συνέχειας.en_UK
dc.language.isoel_GRen_UK
dc.publisherΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Δημόσιας Διοίκησης, Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφουen_UK
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτωνen_UK
dc.subjectΔημοτικής Αστυνομίας και Καθαριότηταςen_UK
dc.subjectδιοίκησης δύο Διευθύνσεωνen_UK
dc.subjectΟ.Τ.Α. Α΄ Βαθμούen_UK
dc.subjectαιρετών διοικήσεωνen_UK
dc.subjectδημόσια διοίκησηen_UK
dc.titleΗ διοικητική συνέχεια των υπηρεσιών κατά το στάδιο μετάβασης των αιρετών διοικήσεων στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης A’ Βαθμού. Συγκριτική μελέτη περίπτωσης στον Δήμο Θεσσαλονίκης στις περιόδους 2019 και 2023.en_UK
dc.title.alternativeΔιπλωματική εργασία η οποία υποβλήθηκε προς απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στη Δημόσια Διοίκηση στο Πανεπιστήμιο Νεάπολης Πάφοςen_UK
dc.typeThesisen_UK


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record