Η ΣΗΜΑΣΊΑ ΤΗΣ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΉΣ ΣΕ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΆΘΜΙΑ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ
ENGLISH ABSTRACT This thesis’ aim is to focus on the counseling support for immigrant students in Greek schools, examining the educational approaches and strategies implemented in the educational system. These students face a plethora of challenges, such as language barriers, social isolation, and cultural differences, which affect their psychosocial development and academic progress. The study explores the application and contribution of the Counseling Process in the Greek educational system, specifically for immigrant students, by reviewing existing literature. The modern multicultural reality necessitates the implementation of new teaching methods to adapt and integrate students into the school environment and the broader social context. Simultaneously, questionnaires were distributed to Language Arts teachers in middle and high schools of secondary education from the G' Athens region. The method used for data analysis involved both quantitative and qualitative analysis of the questionnaires completed by the teachers, following the method of descriptive statistics. The thesis intended to identify the main challenges faced by students with diverse cultural backgrounds in the Greek educational system and to propose best practices for the counseling and educational support of immigrant students. Finally, analyzing the teachers' perspectives provides a clear and multifaceted view of the prevailing situation in schools
Thesis
O στόχος της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει τη συμβουλευτική υποστήριξη των μεταναστών μαθητών και μαθητριών στα ελληνικά σχολεία, εξετάζοντας τις εκπαιδευτικές προσεγγίσεις και στρατηγικές που εφαρμόζονται στο εκπαιδευτικό σύστημα. Οι εν λόγω μαθητές αντιμετωπίζουν ένα συνονθύλευμα προκλήσεων, όπως γλωσσικά εμπόδια, κοινωνική απομόνωση και πολιτισμικές διαφορές, που επηρεάζουν την ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη και ακαδημαϊκή πορεία. Μελετάται, λοιπόν, η εφαρμογή και η συμβολή της Συμβουλευτικής Διαδικασίας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και συγκεκριμένα στους μετανάστες μαθητές και μαθήτριες, κάνοντας μία ανασκόπηση στην ήδη υπάρχουσα βιβλιογραφία. Η σύγχρονη πολυπολιτισμική πραγματικότητα επιτάσσσει την εφαρμοφή νέων μεθόδων διδασκαλίας για την προσαρμογή και ένταξη των μαθητών στο σχολικό πλαίσιο και το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Μοιράστηκαν ερωτηματολόγια σε Εκπαιδευτικούς - Φιλόλογους Γυμνασίων και Λυκείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από την Α΄ και Γ΄ Διεύθυνσης Αθήνας και τη Δυτική Αττική. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε για την ανάλυση των δεδομένων είναι η ποσοτική και η ποιοτική ανάλυση των δεδομένων που συγκεντρώθηκαν, με εργαλεία περιγραφικής και επαγωγικής στατιστικής. Σκοπός της έρευνας, λοιπόν, είναι να αναδείξει τις εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που θα πρέπει να εφαρμοστούν στο εκπαιδευτικό σύστημα σχετικά με τους μαθητές και τις μαθήτριες με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο και να προταθούν βέλτιστες πρακτικές για τη συμβουλευτική και εκπαιδευτική τους υποστήριξη.