dc.contributor.advisor | Persefoni Fokiali | |
dc.contributor.advisor | Papademou, Christos | |
dc.contributor.author | Λιοζίδη, Ελένη | |
dc.date.accessioned | 2025-07-30T07:22:38Z | |
dc.date.available | 2025-07-30T07:22:38Z | |
dc.date.issued | 2021-05 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11728/13218 | |
dc.description | ENGLISH ABSTRACT
The public administration in Greece has been facing several problems that hinder the
fulfillment of its goals and the satisfaction of its employees. The staffing of the services
of the public and the wider public sector as well as the strengthening of the abilities and
skills of the human resources that staff them, are inextricably linked to the effective
service of the citizens and the prospect of survival of the services themselves. The
paper’s topic is approached by applying qualitative research through interviews. Some 4
bodies belonging to the public and wider public sector and 21 interviewees were
selected to take part in this research. The conclusions will not be generalized, which is
why the above research method was chosen.
The analysis focuses on the institution of recruitment from the years of German
occupation to date and identifies errors and omissions in legislation. Then, it identifies
the developments of the modern era and the upcoming needs for education - training in
the executives of public organizations. The paper analyzes methods that are applied and
highlights their advantages and disadvantages. It is concluded that the best education -
training system derives from a colleague, along with training seminars either inside or
outside the organization. In addition, experience shows that the participation of
employees in various programs requires incentives to participate and solutions to
practical problems that are obstacles to employee participation. However, the benefits of
systematic education are very obvious. Not only for the service by creating knowledge
repositories, but also for the employees by strengthening with additional knowledge,
skills and abilities and confronting the work bullying. Unfortunately, public bodies do
not implement them – mostly because of proper planning.
Finally, the paper refers to the leading role of empowerment and critical thinking of
employees who work collaboratively with the appropriate staffing of public services and
education - training of their staff. | en_UK |
dc.description.abstract | Η δημόσια διοίκηση στην Ελλάδα διαχρονικά βρίσκεται αντιμέτωπη με προβλήματα τα
οποία εμποδίζουν την εκπλήρωση των στόχων της και την ικανοποίηση των
εργαζομένων της. Η στελέχωση των υπηρεσιών του δημόσιου και του ευρύτερου
δημόσιου τομέα, καθώς και η ενίσχυση ικανοτήτων και δεξιοτήτων του ανθρώπινου
δυναμικού που τις στελεχώνουν, συνδέονται άρρηκτα με την αποτελεσματική
εξυπηρέτηση των πολιτών και την προοπτική επιβίωσης των ίδιων των υπηρεσιών. Η
προσέγγιση του θέματος πραγματοποιείται εφαρμόζοντας ποιοτική έρευνα με
ημιδομημένες συνεντεύξεις. Για τη διεξαγωγή της έρευνας, επιλέχτηκαν 4 φορείς που
ανήκουν στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα και 21 συνεντευξιαζόμενοι. Πιο
συγκεκριμένα: 4 από ΔΕΗ, 3 από ΕΛΤΑ, 7 από ΔΑ και 7 από ΥΠΑΙΘ. Η εν λόγω
μέθοδος έρευνας επιλέχτηκε με γνώμονα το γεγονός ότι, τα συμπεράσματα δε θα
γενικευτούν.
Η έρευνα εστιάζει στο θεσμό των προσλήψεων από τα χρόνια της γερμανικής κατοχής
έως τη σύγχρονη εποχή και επιχειρεί να εντοπίσει λάθη και παραλείψεις της
νομοθεσίας. Ακολούθως, εντοπίζει τις εξελίξεις της σύγχρονης εποχής και τις ανάγκες
που δημιουργούν ως προς την εκπαίδευση – επιμόρφωση στα στελέχη των δημόσιων
οργανισμών. Επιπλέον, αναλύει μεθόδους που εφαρμόζονται και αναφέρει τα
πλεονεκτήματα και μειονεκτήματά αυτών. Τέλος καταλήγει ότι το συνηθέστερο
σύστημα εκπαίδευσης – επιμόρφωσης πραγματοποιείται με την επιτόπια βοήθεια
συναδέλφων, παράλληλα με επιμορφωτικά σεμινάρια είτε εντός είτε εκτός οργανισμού.
Σύμφωνα με τα ευρήματα, για τη συμμετοχή των εργαζομένων σε διάφορα
προγράμματα απαιτούνται κίνητρα συμμετοχής και λύσεις σε πρακτικά προβλήματα
που αποτελούν εμπόδια συμμετοχής των εργαζομένων. Από την άλλη πλευρά, τα οφέλη
της συστηματικής εκπαίδευσης – επιμόρφωσης είναι εμφανέστατα - όχι μόνον για την
υπηρεσία δημιουργώντας αποθήκες γνώσεων, αλλά και για τους εργαζομένους που
εμπλουτίζουν τις γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητές τους και ενθαρρύνονται να
αντιμετωπίσουν τον εργασιακό εκφοβισμό. Οι δημόσιοι οργανισμοί δυστυχώς, όμως,
δεν τα εφαρμόζουν. Σύμφωνα με την έρευνα, δεν υπάρχει σωστός προγραμματισμός.
Τέλος, η ανάλυση τονίζει τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ενδυνάμωσης και της κριτικής
σκέψης των εργαζομένων, δηλαδή δύο χαρακτηριστικά που λειτουργούν συνεργατικά
με την κατάλληλη στελέχωση των υπηρεσιών του δημοσίου και την εκπαίδευση –
επιμόρφωση του προσωπικού τους. | en_UK |
dc.language.iso | el_GR | en_UK |
dc.publisher | Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Δημόσιας Διοίκησης, Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου | en_UK |
dc.rights | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων | en_UK |
dc.subject | Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού | en_UK |
dc.subject | Δημόσιος και ευρύτερος δημόσιος τομέας | en_UK |
dc.subject | Προσλήψεις | en_UK |
dc.subject | Εκπαίδευση – Επιμόρφωση Ανθρώπινου Δυναμικού | en_UK |
dc.subject | Ανάπτυξη δημόσιων οργανισμών | en_UK |
dc.title | Η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα: ο ρόλος των προσλήψεων και της εκπαίδευσης – επιμόρφωσης προσωπικού στην ανάπτυξη των οργανισμών | en_UK |
dc.title.alternative | Διατριβή η οποία υποβλήθηκε προς απόκτηση εξ αποστάσεως μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στη Δημόσια Διοίκηση στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις | en_UK |
dc.type | Thesis | en_UK |