Ο ρόλος του ηγέτη - διευθυντή στην εργασιακή ικανοποίηση εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η έμφυλη διάσταση.
The purpose of this work is to study the level of job satisfaction of secondary school teachers, as α result from the presence of the school principal and factors that affect job satisfaction. The first chapter analyzes the concept of leadership, its types, its gender dimension and presents some basic leadership models that can be found in the field of education. The role of a school principal is also analyzed. The second chapter presents the concept of job satisfaction, the factors that affect it, its effects and the role played by the manager. The third chapter presents a quantitative survey that examines the levels of job satisfaction of secondary education teachers in the municipality of Aspropyrgos, Attica.
Thesis
Σκοπός της εργασίας είναι να μελετηθεί το επίπεδο της εργασιακής ικανοποίησης εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, έτσι όπως προκύπτει από την παρουσία του σχολικού διευθυντή και παραγόντων που την επηρεάζουν. Στο πρώτο κεφάλαιο αναλύεται η έννοια της ηγεσίας τα είδη της, η έμφυλη της διάσταση και παρουσιάζονται κάποια βασικά ηγετικά μοντέλα που εντοπίζονται στο χώρο της εκπαίδευσης. Επίσης αναλύεται ο ρόλος ενός σχολικού διευθυντή. Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζεται η έννοια της εργασιακής ικανοποίησης, οι παράγοντες που την επηρεάζουν, οι επιπτώσεις της και ο ρόλος που διαδραματίζει ο διευθυντής. Στο τρίτο κεφάλαιο παρατίθεται μια ποσοτική έρευνα που εξετάζει τα επίπεδα εργασιακής ικανοποίησης εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του δήμου Ασπροπύργου Αττικής.