Παθολογίες και ευκαιρίες στην διοίκηση ανθρώπινου παράγοντα στις ξενοδοχειακές μονάδες : συμπεράσματα από τρείς μελέτες περιπτώσεων
Thesis
Η παρακάτω εργασία σχετίζεται με την διοίκηση ανθρώπινου παράγοντα στις ξενοδοχειακές μονάδες. Χωρίζεται σε δύο σκέλη. Το πρώτο παρουσιάζει μέσα από την βιβλιογραφική ανασκόπηση την διαχείριση ανθρώπινου παράγοντα στον ξενοδοχειακό κλάδο στην Ελλάδα. Μετά από μια ιστορική αναδρομή αναλύεται αρχικά η έννοια της διοίκησης ανθρώπινων πόρων και τα μοντέλα διοίκησης του. Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της σωστής λειτουργίας μιας ξενοδοχειακής μονάδας είναι η σωστή διοίκηση προσωπικού. Έτσι αναφέρονται οι βασικές αρμοδιότητες που έχει ένας υπεύθυνος HR σε μία ξενοδοχειακή μονάδα καθώς και οι στόχοι που πρέπει να έχει θέσει. Φυσικά όπως σε κάθε επιχείρηση έτσι και σε ένα ξενοδοχείο οι στόχοι και οι αρμοδιότητες διαφέρουν ανάλογα με την φύση, το μέγεθος και τους πόρους που διαθέτει. Στην συνέχεια θα αναλυθούν οι επιπτώσεις της πανδημίας τα τελευταία χρόνια στον ξενοδοχειακό κλάδο ευρύτερα, αλλά και συγκεκριμένα στον ρόλο του HR Manager. Το δεύτερο σκέλος της εργασίας σχετίζεται με την ανάλυση σε 3 ξενοδοχειακές μονάδες. Ερεύνησα 3 διαφορετικούς τύπους ξενοδοχείων και πήρα συνέντευξη από τους υπεύθυνους προσωπικού. Στην συνέχεια ανέλυσα τα προβλήματα και τις προκλήσεις που αντιμετώπισαν λόγω την πανδημίας. Παράλληλα, με την εξέλιξη της τεχνολογίας να είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι όλων των επαγγελμάτων, έτσι και η διοίκηση ανθρώπινου παράγοντα με την αρωγή της τεχνολογίας μπορεί να βελτιωθεί σε σημαντικό βαθμό. Μέσα από την έρευνα παρατηρήσαμε ποια είναι τα καθημερινά ζητήματα που μπορεί να συναντήσει ο υπεύθυνος προσωπικού, πώς τα αντιμετωπίζει, ποιες μεθόδους παρακίνησης των εργαζομένων χρησιμοποιεί και γιατί, αλλά και ποιος είναι ο ρόλος του σε προβλήματα των υπαλλήλων. Ένα ακόμα σημαντικό κομμάτι αρκετών ξενοδοχειακών μονάδων είναι η εποχική εργασία. Παρακάτω αναλύθηκε κατά πόσο είναι χρήσιμη για κάποια ξενοδοχεία, γιατί την επιλέγουν και τι προβλήματα αντιμετωπίζουν. Τέλος έγινε αναφορά στις μικρότερες ξενοδοχειακές μονάδες, δηλαδή κατά πόσο χρησιμοποιούν την διοίκηση ανθρώπινου παράγοντα και με ποιο τρόπο στην καθημερινότητα τους.