Show simple item record

O ρόλος και η επίδραση της Συναισθηματικής Νοημοσύνης του Διευθυντή - Ηγέτη στην επαγγελματική ικανοποίηση του προσωπικού και στην αποτελεσματικότητα ενός εκπαιδευτικού οργανισμού

dc.contributor.advisorPersefoni Fokiali
dc.contributor.advisorReppa, Glykeria
dc.contributor.authorΠισσαρίδου, Ιωάννα
dc.date.accessioned2022-05-10T07:39:43Z
dc.date.available2022-05-10T07:39:43Z
dc.date.issued2022-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11728/12246
dc.description.abstractΗ παρούσα ερευνητική εργασία ασχολείται με τη διερεύνηση του βαθμού ύπαρξης συσχέτισης ανάμεσα στη Συναισθηματική Νοημοσύνη του Διευθυντή - Ηγέτη ενός εκπαιδευτικού οργανισμού με την αποτελεσματικότητά του, καθώς και με την επαγγελματική ικανοποίηση και απόδοση των εκπαιδευτικών και την ποιότητα του εκπαιδευτικού οργανισμού. Η μελέτη αυτή σε αρχικό στάδιο προβαίνει σε μια συνοπτική βιβλιογραφική επισκόπηση επιδιώκοντας να παρουσιάσει τις βασικές έννοιες, θεωρίες, μοντέλα και έρευνες που αφορούν στη Συναισθηματική Νοημοσύνη εντοπίζοντας την ύπαρξη ερευνητικού κενού στο συγκεκριμένο πεδίο στον Κυπριακό χώρο. Στη συνέχεια, παρουσιάζεται η έρευνα που διεξήχθηκε και τα αποτελέσματά της. Η έρευνα ακολούθησε ποσοτική ερευνητική μεθοδολογία και διεξήχθη ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς της Μέσης Γενικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης δημοσίων σχολείων της Λευκωσία. Από την ανάλυση των δεδομένων που λήφθηκαν από 72 εκπαιδευτικούς προέκυψε ότι η ΣΝ του Διευθυντή - Ηγέτη σχετίζεται ως ένα βαθμό με την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού οργανισμού τον οποίο διοικεί, εφόσον θετικές συμπεριφορές του καλλιεργούν θετικό εργασιακό κλίμα και παρωθούν εσωτερικά τους εκπαιδευτικούς. Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στην έρευνα ο συνδυασμός αυξημένης ΣΝ και τεχνικών χαρακτηριστικών (γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες κ.τ.λ.) χαρακτηρίζουν ένα ιδανικό ηγέτη. Επιπλέον, μέσα από την έρευνα διεφάνη ότι η ΣΝ του Διευθυντή - Ηγέτη επηρεάζει αρκετά την επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών, καθώς διαμορφώνει θετικό περιβάλλον εργασίας. Τέλος, η έρευνα κατέδειξε ότι η ΣΝ του Διευθυντή - Ηγέτη είναι δυνατόν να επηρεάσει τον βαθμό απόδοσης των εκπαιδευτικών και τη διάθεσή τους για εργασία και προσφορά, αλλά ο βαθμός που υπάρχει στην πράξη αυτός ο συσχετισμός ποικίλει ανάλογα με την προσωπικότητα του κάθε εκπαιδευτικού.en_UK
dc.language.isoel_GRen_UK
dc.publisherΠρόγραμμα Δημόσιας Διοίκησης, Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφουen_UK
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτωνen_UK
dc.subjectΣυναισθηματική Νοημοσύνηen_UK
dc.subjectΔιευθυντής- Ηγέτηςen_UK
dc.subjectΕπαγγελματική Ικανοποίησηen_UK
dc.subjectΑποτελεσματικότηταen_UK
dc.subjectΑπόδοση εκπαιδευτικώνen_UK
dc.subjectΠοιότητα εκπαιδευτικού οργανισμούen_UK
dc.titleO ρόλος και η επίδραση της Συναισθηματικής Νοημοσύνης του Διευθυντή - Ηγέτη στην επαγγελματική ικανοποίηση του προσωπικού και στην αποτελεσματικότητα ενός εκπαιδευτικού οργανισμούen_UK
dc.typeThesisen_UK


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record