Στρατηγική επιχειρησιακού μάρκετινγκ και NFTs
English abstract_:_ NFTs and blockchain technology have revolutionized important areas in recent years, such as the field of transactions and the digitization of objects. Due to the new technology they represent they are characterized by several advantages and disadvantages. However, this is not an obstacle for them to develop and replace several existing technologies in the coming years. The main objective of this paper is to examine and analyze the technology of NFTs, the knowledge and awareness that exists around them, their potential for assimilation by businesses and marketing techniques, as well as the important areas in which they have penetrated. This research involved 104 general population participants, who were administered an online questionnaire that examined these issues. The results showed that a large percentage of the sample was not sufficiently informed about NFTs technology, even showing their skepticism. However, a large percentage is willing to move to new payment and purchasing methods as long as there is practical use. Based on these findings we can conclude that there is knowledge about NFTs, especially among specific groups of people. The lack of knowledge is due to the fact that NFTs are a novel technology not familiar to the general public. For this reason, it seems useful for companies that would like to assimilate them and help them grow, to first provide a basic awareness to the public and their potential customers. The audience that they can reach and target first should mainly consist of young and middle-aged people since, as shown in the research, they will understand and assimilate the technology of NFTs more quickly compared to other groups.
Τα NFTs και η τεχνολογία blockchain έχουν φέρει μια επανάσταση τα τελευταία χρόνια σε σημαντικούς τομείς, όπως τον τομέα των συναλλαγών και της ψηφιοποίησης αντικειμένων. Λόγω της καινούριας τεχνολογίας την οποία εκπροσωπούν χαρακτηρίζονται από αρκετά πλεονεκτήματα αλλά και μειονεκτήματα. Ωστόσο αυτό δεν αποτελεί εμπόδιο στο να αναπτυχθούν και να αντικαταστήσουν αρκετές υπάρχουσες τεχνολογίες τα επόμενα χρόνια. Κύριος στόχος της εργασίας αυτής είναι να εξετάσει και να αναλύσει την τεχνολογία των NFTs, την γνώση και την ενημέρωση που υπάρχει γύρω από αυτά, την δυνατότητα αφομοίωσης τους από τις επιχειρήσεις και τις τεχνικές marketing, καθώς και τους σημαντικούς τομείς στους οποίους έχει εισχωρήσει. Στην παρούσα έρευνα πήραν μέρος 104 άτομα γενικού πληθυσμού, στα οποία χορηγήθηκε ένα online ερωτηματολόγιο το οποίο εξέταζε αυτά τα ζητήματα. Από τα αποτελέσματα φάνηκε ότι ένα μεγάλο ποσοστό του δείγματος δεν ήταν αρκετά ενημερωμένο για την τεχνολογία των NFTs, δείχνοντας μάλιστα την επιφυλακτικότητα του. Ωστόσο, ένα μεγάλο ποσοστό είναι πρόθυμο να προχωρήσει σε νέες μεθόδους πληρωμών και αγορών αρκεί να υπάρχει πρακτική χρήση. Με βάση αυτά τα ευρήματα μπορούμε να συμπεράνουμε ότι υπάρχει γνώση για τα NFTs, κυρίως από συγκεκριμένες ομάδες ατόμων. Η έλλειψη γνώσης οφείλεται στο γεγονός ότι τα NFTs αποτελούν μια πρωτότυπη τεχνολογία μη οικεία για το ευρύ κοινό. Για αυτό το λόγο, κρίνεται χρήσιμο για τις επιχειρήσεις που θα ήθελαν να τα αφομοιώσουν και να τους βοηθήσει να αναπτυχθούν, να προσφέρουν πρώτα μια βασική ενημέρωση στο κοινό και τους πιθανούς πελάτες τους. Το κοινό που μπορούν να προσεγγίσουν και να στοχεύσουν πρώτα θα πρέπει να αποτελείται κυρίως από άτομα νεαρής και μέσης ηλικίας αφού, όπως φάνηκε στην έρευνα, θα καταλάβουν και θα εμπεδώσουν πιο γρήγορα την τεχνολογία των NFTs συγκριτικά με άλλες ομάδες.