Τα χαρακτηριστικά των online αξιολογήσεων (reviews) που επιδρούν στην πρόθεση επιλογής τουριστικού καταλύματος: Εμπειρική διερέυνηση επιλογής ξενοδοχείων 5 αστέρων στην Ελλάδα και την Κύπρο

Καλόσακας, Δημήτριος (2023-01)

English abstract_:_The present dissertation refers to a contemporary subject, the online reviews, and examines the impact of online reviews in websites and Social Media on the decision making process concerning touristic accommodation facilities, through the realization of quantitative research among visitors of 4 and 5 star hotels in Greece and in Cyprus. The constant development of internet has facilitated the interaction among consumers, through platforms where users share content and influence the buying process of other consumers. This phenomenon is particularly popular among consumers who search touristic products. In the present case two specific parameters of online reviews are investigated, accuracy and relevance, while suggestions are made concerning the way hotels need to manage reviews on social media. Also, a relevant conceptual framework was developed and though regression analysis, the impact of accuracy and relevance on the hotel choice intension was investigated. For the purposes of the research primary research was realized, through the use of a closed type questionnaire. 162 usable questionnaires were collected. According to the regression analysis results, relevance and accuracy of the review (p-value 0,002<0,05), both have a positive, statistically significant (at 95% confidence level) impact on the hotel choice intension. Also, relevance is correlated with age and occupation, accuracy of the online reviews is correlated with age of participants, while the hotel choice intension in correlated with educational level. It is proposed that hotels use and analyze the information gathered through reviews. Also, they could offer some additional information on the profile of reviewers. Last, hotels need to try to increase ratings, through the satisfaction of customers’ expectations but also to crosscheck reviews and ensure their relevance and accuracy.

Η παρούσα μελέτη αναφέρεται σε ένα σύγχρονο ζήτημα, αυτό των online reviews και εξετάζει την επίδραση που έχουν τα reviews σε ιστοσελίδες και μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην λήψη της αγοραστικής απόφασης για τα τουριστικά καταλύματα, μέσω της διενέργειας έρευνας μεταξύ επισκεπτών ξενοδοχείων 4 και 5 αστέρων στην Ελλάδα και την Κύπρο. Η συνεχής ανάπτυξη του διαδικτύου έχει διευκολύνει την αλληλεπίδραση μεταξύ των καταναλωτών, μέσω πλατφόρμων όπου οι χρήστες «μοιράζονται» περιεχόμενο και επηρεάζουν τη διαδικασία της αγοραστικής απόφασης άλλων καταναλωτών. Το φαινόμενο αυτό είναι ιδιαίτερο διαδεδομένο μεταξύ των καταναλωτών που αναζητούν τουριστικά προϊόντα. Στην παρούσα περίπτωση διερευνώνται δύο συγκεκριμένες πτυχές των αξιολογήσεων, η σχετικότητα και η ακρίβεια και γίνονται προτάσεις σχετικά με το πώς τα καταλύματα θα πρέπει να διαχειρίζονται τα reviews στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επίσης, αναπτύχθηκε σχετικό εννοιολογικό μοντέλο και μέσω ανάπτυξης σχετικών υποθέσεων διερευνήθηκε η επίδραση της σχετικότητας και της ακρίβειας των online reviews στην πρόθεση επιλογής καταλύματος. Για τους σκοπούς της έρευνας διενεργήθηκε ποσοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίου κλειστού τύπου. Συλλέχθηκαν 162 κατάλληλα για επεξεργασία ερωτηματολόγια. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ανάλυσης παλινδρόμησης, τόσο η σχετικότητα της αξιολόγησης (p-value 0,004< 0,05) όσο και η ακρίβεια της αξιολόγησης (p-value 0,002<0,05) επιδρούν θετικά και στατιστικά σημαντικά στην πρόθεση επιλογής καταλύματος σε επίπεδο στατιστικής σημαντικότητας 95%. Επίσης, η σχετικότητα συσχετίζεται στατιστικά σημαντικά με την ηλικία και το επάγγελμα, η ακρίβεια της αξιολόγησης με την ηλικία, ενώ υπάρχει στατιστικά σημαντική συσχέτιση της πρόθεσης επιλογής καταλύματος με την εκπαίδευση. Προτείνεται οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν και να επεξεργάζονται την πληροφόρηση που συλλέγουν. Ακόμη, θα μπορούσαν να παρέχουν κάποιες επιπλέον πληροφορίες για το προφίλ όσων «ανεβάζουν» αξιολογήσεις. Τέλος, οι επιχειρήσεις χρειάζεται να προσπαθούν να αυξάνουν τις βαθμολογίες των αξιολογήσεων, μέσω της ικανοποίησης των προσδοκιών των πελατών τους, αλλά και να διασταυρώνουν τις αξιολογήσεις και να διασφαλίζουν ότι αυτές είναι σχετικές και ακριβείς.