Ψηφιακό Μάρκετινγκ σε ξενοδοχειακές μονάδες-Η περίπτωση του Πλατανιά
ENGLISH ABSTRACT: In this study the use of digital marketing is being presented in order for hotels to achieve reservations. It is studied whether it is possible for the hotel management to fully replace traditional tour operators with digital marketing and OTA’s in order to succeed in booking reservations, and if the management is more flexible in making decisions with the use of digital marketing. There is a reference in the importance that has been played by the tour operators within the years and the advantages that are available for the businesses that team with them. The abilities of the digital marketing are also presented and there is analysis of the statistics available for the businesses that use OTA’s and digital marketing. There is also a reference to the role that has benn played be the digital marketing in the after covid period. The case study is involved with small hotels and apartments that are located in the vicinity of Platanias of Hania. The metfod that has been used is qualitive with open type interviews with the owners who are also the managers of the hotels. There follows an analysis on the results of the interviews and there are also suggestions towards the management of the hotels in order to achieve an improved efficiency. Finally there is an analysis on the deficiencies of the study and the problems that were encountered.
Στη συγκεκριμένη έρευνα παρουσιάζεται η χρήση του ψηφιακού μάρκετινγκ για την εξασφάλιση της πληρότητας ξενοδοχειακών μονάδων. Επιχειρείται να εξεταστεί αν είναι εφικτό να αντικαταστήσει πλήρως το ρόλο των τουριστικών γραφείων και αν δίνει ευελιξία στις επιχειρηματικές αποφάσεις στη διοίκηση των ξενοδοχειακών μονάδων. Γίνεται αναφορά στο ρόλο των τουριστικών γραφείων καθώς και στην πορεία που έχουν διαδραματίσει χρονικά. Παρουσιάζονται οι υπηρεσίες που παρέχονται από τα ταξιδιωτικά γραφεία και τους τουριστικούς πράκτορες καθώς και στα πλεονεκτήματα που απορρέουν από τη συνεργασία των επιχειρήσεων μαζί τους. Γίνεται παρουσίαση του ψηφιακού μάρκετινγκ και των λειτουργιών που εκτελούνται με τη χρήση του. Γίνεται αναφορά με στατιστικά στοιχεία στην αποτελεσματικότητα του ψηφιακού μάρκετινγκ στις επιχειρήσεις τουρισμού. Παρουσιάζεται το μίγμα ψηφιακού μάρκετινγκ για τις επιχειρήσεις τουρισμού και γίνεται αναφορά στη πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα που παρουσιάζονται από την σύγκριση των ΟΤΑ και των παραδοσιακών τουριστικών πρακτόρων. Αναφέρονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα που προκύπτουν για τις ξενοδοχειακές μονάδες από τη χρήση των υπηρεσιών των εκατέρωθεν επιλογών. Γίνεται αναφορά στο ρόλο του ψηφιακού μάρκετινγκ στη μετά covid εποχή. Η μελέτη περίπτωσης αφορά επιχειρήσεις μικρής δυναμικότητας που δραστηριοποιούνται στην περιοχή του Δήμου Πλατανιά Χανίων και έχει ακολουθηθεί ποιοτική μεθοδολογία με τη μορφή συνεντεύξεων ανοικτού τύπου. Γίνεται αναφορά στα συμπεράσματα που προκύπτουν από την έρευνα και παρατίθενται και προτάσεις προς τη διοίκηση προκειμένου να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα της διοίκησης. Τέλος αναφέρονται οι αδυναμίες που προέκυψαν από την έρευνα.