Show simple item record

Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση, Προκλήσεις Εκπαιδευτικών και πως επηρεάζεται τελικά η κριτική σκέψη των μαθητών

dc.contributor.advisorKakoulli, Elena
dc.contributor.authorΛαζαρίδου, Άννα
dc.date.accessioned2023-07-20T12:58:14Z
dc.date.available2023-07-20T12:58:14Z
dc.date.issued2023-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11728/12479
dc.descriptionENGLISH ABSTRACT: Nowadays the term Artificial Intelligence (AI) has become an integral part of our everyday life and in this dissertation, we are going to emphasize that it is hard to avoid in any domain not to mention in Education. The main goal of this dissertation is to comprehend what Artificial Intelligence is and how it can be applied in various grades of education as well as how the instructors of different grades are going to address the challenges of its use in class. Also, the readers of this essay are going to detect whether the implementation of AI in class can help students to develop critical thinking on various subject matters that are requested to deal with. To acknowledge the issues, a literature review has been carried out in addition to a statistical approach to research, deriving from questionnaires given to instructors of Primary and Secondary Education. The analysis of data show that, in our days, there is intense concern on behalf of certain people, who claim that the use of AI in Education will substitute the educators, taking over the student’s tuition to a large extent. Other people think that the use of AI in class will bring about positive results and will change the educational process for the better, making it more pleasant. Furthermore, a large group of respondents are of the opinion that AI does not allow students to think on their own and they draw upon already given information for everything they need. The implementation of AI in Education has already appeared with customized learning which aims to each student’s profile and weaknesses, proving feedback exactly on the need they have. As far as the student’s assessment is concerned, it makes the whole procedure run faster and in real time, assuring more time for the instructor to deal with the queries of the students, as well as the techniques needed to be used for the development of their skills. The right application of the AI in class will bring about positive results in teaching and the development of student’s creativity.en_UK
dc.description.abstractΣτις μέρες μας ο όρος Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας καθώς είναι παντού γύρω μας ενώ, συναντάται και στον τομέα της εκπαίδευσης. Στόχος της εργασίας μας είναι να κατανοήσουμε τι είναι ΤΝ και πως αυτή εφαρμόζεται στις διάφορες βαθμίδες της εκπαίδευσης, όπως επίσης και τις προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης. Επίσης, οι αναγνώστες αυτού του δοκιμίου θα προσπαθήσουν να συμπεράνουν από την έρευνά μας κατά πόσο επιτρέπει η εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης τους μαθητές να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη κι ικανότητα για διάφορα θέματα που καλούνται να διαχειριστούν. Για να δούμε όλα τα παραπάνω, πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική ανασκόπηση καθώς επίσης και μια ποσοτική έρευνα, με την βοήθεια ερωτηματολογίων σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμια εκπαίδευσης. Από την ανάλυση των δεδομένων, φάνηκε πως στις μέρες μας είναι έντονη η ανησυχία από ορισμένους ανθρώπους πως η χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση θα αντικαταστήσει τους εκπαιδευτικούς αναλαμβάνοντας η ίδια τον έλεγχο της εκπαίδευσης των μαθητών εξ ολοκλήρου. Ορισμένοι άλλοι όμως, πιστεύουν πως η χρήση της ΤΝ στην εκπαίδευση θα φέρει θετικά αποτελέσματα και θα αλλάξει την εκπαιδευτική διαδικασία προς το καλύτερο, κάνοντάς την πιο ευχάριστη. Επίσης, μια μεγάλη ομάδα από τους ερωτηθέντες πιστεύει πως η ΤΝ δεν επιτρέπει στα παιδιά να σκεφτούν μόνα τους καθώς τα κατευθύνει με τον τρόπο της να αντλούν έτοιμες πληροφορίες για ότι χρειάζονται. Η εφαρμογή της ΤΝ στην εκπαίδευση έχει κάνει ήδη την εμφάνιση της με διάφορους τρόπους. Μία πρώτη εμφάνισή αποτελεί η εξατομικευμένη μάθηση. Αυτού του είδους η μάθηση στοχεύει στο προφίλ και στις αδυναμίες του κάθε μαθητή ξεχωριστά, δίνοντάς του ανατροφοδότηση πάνω στο κομμάτι που έχει ανάγκη. Η αξιολόγηση των μαθητών επιπλέον, καθιστά τη διαδικασία της βαθμολόγησης γρήγορη και σε πραγματικό χρόνο, εξασφαλίζοντας περισσότερο χρονικό περιθώριο στον εκπαιδευτικό να ασχοληθεί με απορίες και τεχνικές ανάπτυξης δεξιοτήτων των μαθητών. Με τη σωστή εφαρμογή της μέσα στην τάξη, θα φέρει θετικά αποτελέσματα στη διδασκαλία και θα αναπτύξει τη δημιουργικότητα των παιδιών.en_UK
dc.language.isoel_GRen_UK
dc.publisherΜεταπτυχιακό στα Πληροφοριακά Συστήματα και Ψηφιακή Καινοτομία, Σχολή Διοίκησης και Επιστήμης Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφουen_UK
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτωνen_UK
dc.subjectΤεχνητή Νοημοσύνηen_UK
dc.subjectΠροκλήσεις Εκπαιδευτικώνen_UK
dc.subjectΚριτική Σκέψηen_UK
dc.subjectΕκπαίδευσηen_UK
dc.subjectArtificial Intelligence (AI)en_UK
dc.subjectCritical thinkingen_UK
dc.subjectInstructor's challengesen_UK
dc.subjectEducationen_UK
dc.titleΤεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση, Προκλήσεις Εκπαιδευτικών και πως επηρεάζεται τελικά η κριτική σκέψη των μαθητώνen_UK
dc.title.alternativeΔιπλωματική εργασία η οποία υποβλήθηκε προς απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στα Πληροφοριακά Συστήματα και την Ψηφιακή Καινοτομία στο Πανεπιστήμιο Νεάπολιςen_UK


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record