Ψηφιακό μάρκετινγκ και αγοραστική συμπεριφορά. Μελέτη περίπτωσης σε εταιρίες πώλησης ηλεκτρολογικού υλικού

Χατζοπούλου, Γεωργία (2023-05)

ENGLISH ABSTRACT: With this thesis we research the penetration of digital marketing and advertisement in the people’s life. Our aim is to show the importance of investment in digitalization, because the Internet is everywhere. More and more people of all ages, both men and women use Internet and in some cases Influencers affect people’s choice as well as consumers’ behavior. We also examine what is happening at electrical companies and which is the tendency in this sector. The methodology we follow is the questionnaire via Internet and after that we use quantitative analysis with SPSS program. Regarding the results we find that all people regardless the age, gender and financial income use the Internet in and out their work. Consumers before purchase of a product, usually read the available comments on Google. Online advertisements influence sometimes the final decision and especially the women spend more money for products that are advertised. The Influencers affect the decision of young people. In case of electrical companies, consumers choose the store and not the Internet. In general, digital marketing is at an early stage, so the companies must invest in materials and people. Consumers’ behavior is related with digital marketing and Internet.

Η εν λόγω διατριβή ερευνά τη διείσδυση του ψηφιακού μάρκετινγκ, των ψηφιακών διαφημίσεων στην καθημερινότητα των ατόμων. Σκοπός μας είναι να δείξουμε πώς το διαδίκτυο και το ψηφιακό μάρκετινγκ έχουν εισβάλει σε κάθε πτυχή της ζωής και επηρεάζουν όλα τα άτομα με απόρροια να είναι σημαντικό για τις εταιρίες πλέον να επενδύουν όλο και περισσότερο στον ψηφιακό χώρο. Θέλουμε να δούμε κατά πόσο οι λεγόμενοι Influencers επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά. Επίσης, στην εν λόγω διπλωματική εξετάζουμε και την περίπτωση των εταιριών ηλεκτρολογικού υλικού και βλέπουμε ποια είναι η τάση που ακολουθεί η ομάδα μάρκετινγκ των επιχειρήσεων. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιούμε είναι το ερωτηματολόγιο το οποίο διανείμαμε μέσω διαδικτύου σε άτομα ηλικίας 18-50 ετών και στη συνέχεια ακολουθήσαμε ποσοτική ανάλυση με χρήση του προγράμματος SPSS. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα διαπιστώνουμε ότι όλοι οι άνθρωποι ανεξαρτήτου ηλικίας, φύλου και οικονομικών απολαβών χρησιμοποιούν το Ίντερνετ αρκετά συχνά εντός και εκτός εργασίας. Διαπιστώνουμε ότι οι καταναλωτές πριν προβούν σε κάποια αγορά πολύ συχνά διαβάζουν τυχόν σχόλια και αξιολογήσεις τα οποία βρίσκονται διαθέσιμα σε site στο διαδίκτυο. Επίσης, τα διαφημιστικά μηνύματα διαμέσου διαδικτύου επηρεάζουν αρκετές φορές τους καταναλωτές με το γυναικείο φύλο να δαπανά περισσότερα χρήματα σε προϊόντα που διαφημίζονται με ψηφιακά μέσα. Ακόμη, οι Influencers επηρεάζουν και αυτοί με τη σειρά τους τα μικρής ηλικίας άτομα. Ενώ στην περίπτωση των ηλεκτρολογικών προϊόντων διαπιστώνουμε μία στροφή των καταναλωτών στα φυσικά καταστήματα και όχι στο διαδίκτυο. Γενικότερα, αποδεικνύεται ότι το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι σε αρχικό στάδιο στον τομέα αυτό και επομένως πρέπει να γίνουν επενδύσεις σε υλικά και ανθρώπους ώστε να αναπτυχθεί και να κερδίσει η κάθε εταιρία περισσότερους ικανοποιημένους πελάτες. Η αγοραστική συμπεριφορά συνδέεται άρρηκτα με το ψηφιακό μάρκετινγκ και οι επιχειρήσεις οφείλουν να επενδύουν σε αυτό καθώς μπορεί να τους φέρει αρκετά κέρδη.