Show simple item record

Αντιλήψεις νηπιαγωγών σχετικά με τη σχέση των στυλ ηγεσίας με τη σχολική κουλτούρα

dc.contributor.advisorPersefoni Fokiali
dc.contributor.advisorAthanasoula-Repa, Anastasia
dc.contributor.authorΕυαγγελινού, Ζωή
dc.date.accessioned2024-11-05T08:51:33Z
dc.date.available2024-11-05T08:51:33Z
dc.date.issued2024-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11728/12631
dc.descriptionENGLISH ABSTRACT The purpose of this research study is to investigate the possible relationship between the leadership style used by the heads of Greek public kindergartens in relation to the school culture that is created. In particular, the perspective of kindergarten teachers will be examined, who will evaluate both the leadership style of their supervisors and the quality of the school culture cultivated within school. Kindergarten teachers completed the Multifactor Leadership Questionnaire (MLQ 5X) of Avolio and Bass (2004) and the School Culture Triage Survey of Wagner (2006). The results showed that: a) transformational leadership appears statistically significantly more often than transactional and passive leadership, b) the dimensions of school culture appear quite frequently, c) leadership styles are correlated with the dimensions of school culture, d ) leadership styles can predict school culture and d) demographic variables did not appear to influence school culture.en_UK
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας ερευνητικής μελέτης είναι να διερευνηθεί η πιθανή σχέση μεταξύ του στυλ ηγεσίας που χρησιμοποιούν οι προϊστάμενες των ελληνικών δημόσιων νηπιαγωγείων σε σχέση με τη σχολική κουλτούρα που δημιουργείται. Ειδικότερα, θα εξεταστεί η οπτική γωνία των νηπιαγωγών, οι οποίοι/οποίες θα αξιολογήσουν τόσο το στυλ ηγεσίας των προϊσταμένων τους, όσο και την ποιότητα της σχολικής κουλτούρας που καλλιεργείται μέσα στο σχολικό χώρο. Οι νηπιαγωγοί συμπλήρωσαν το Ερωτηματολόγιο της Πολυπαραγοντικής ηγεσίας (MLQ 5X) των Avolio και Bass (2004) την Κλίμακα Εκτίμησης της Σχολικής Κουλτούρας (School Culture Triage Survey) του Wagner (2006). Τα αποτελέσματα έδειξαν πως: α) η μετασχηματιστική ηγεσία εμφανίζεται στατιστικά σημαντικά πιο συχνά από τη συναλλακτική και παθητική ηγεσία, β) οι διαστάσεις της σχολικής κουλτούρας εμφανίζονται σε αρκετά συχνό βαθμό, γ) τα στυλ ηγεσίας συσχετίζονται με τις διαστάσεις της σχολικής κουλτούρας, δ) τα στυλ ηγεσίας μπορούν να προβλέψουν τη σχολική κουλτούρα και δ) οι δημογραφικές μεταβλητές δεν φάνηκε να επιδρούν στη σχολική κουλτούρα.en_UK
dc.language.isoel_GRen_UK
dc.publisherΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Δημόσια Διοίκηση, Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφουen_UK
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτωνen_UK
dc.subjectστυλ ηγεσίαςen_UK
dc.subjectσχολική κουλτούραen_UK
dc.subjectνηπιαγωγείαen_UK
dc.subjectΕλλάδαen_UK
dc.titleΑντιλήψεις νηπιαγωγών σχετικά με τη σχέση των στυλ ηγεσίας με τη σχολική κουλτούραen_UK
dc.title.alternativeΔιατριβή η οποία υποβλήθηκε προς απόκτηση εξ αποστάσεως μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στη Δημόσια Διοίκηση με κατεύθυνση Εκπαιδευτική Διοίκηση στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφοςen_UK
dc.typeThesisen_UK


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record