dc.contributor.author | Μαργαρίτη, Αθανασία | |
dc.date.accessioned | 2024-11-28T07:32:11Z | |
dc.date.available | 2024-11-28T07:32:11Z | |
dc.date.issued | 2024-01 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11728/12738 | |
dc.description | ENGLISH ABSTRACT
In this modern and complex work environment, leadership is a fundamental principle to maintaining the competitiveness and success of businesses. The increasing desire of employees to participate in the crucial decisions of the companies in which they work, combined with the need to receive trust, forces companies to look for the appropriate styles and forms of leadership that will cover each employee's needs. The result of this action will be the best performance and productivity that will contribute to the business with the goal of its success. A good option leaders could use to bring the above results is empowering leadership.
Of course, more than choosing the right type of leadership is needed to motivate employees to give their best. The use of incentives is an essential component to maximize the results. Through its use, the employee also feels safe and satisfied, and the company also receives a good reputation because it will be the first preference for more potential members.
As can be seen from the above, the purpose of this work is, in its first part, to obtain information about how employees see and perceive the use and the results of empowering leadership. In contrast, in the second part, they choose the incentives that motivate them to maximize their performance.
To conduct the research, I obtained information by evaluating a questionnaire from 50 employees of a well-known supermarket chain in Greece. Based on the results, the conclusion is that the use of empowering leadership and the service of motivation can transform an uncomplicated work environment into an ideal one. | en_UK |
dc.description.abstract | Στο σύγχρονο και περίπλοκο εργασιακό περιβάλλον, ο ρόλος της ηγεσίας αποτελεί θεμελιώδης αρχή για την διατήρηση της ανταγωνιστικότητας και της επιτυχίας των επιχειρήσεων. Η όλο και μεγαλύτερη επιθυμία των εργαζόμενων να συμμετέχουν στις σημαντικές αποφάσεις των επιχειρήσεων στις οποίες δουλεύουν, σε συνδυασμό με την ανάγκη για λήψη εμπιστοσύνης, αναγκάζουν τις εταιρείες να αναζητούν τα κατάλληλα στυλ και μορφές ηγεσίας που θα μπορέσουν να καλύψουν τις ανάγκες του κάθε εργαζόμενου ξεχωριστά. Αποτέλεσμα αυτής της δράσης θα είναι η καλύτερη απόδοση και παραγωγικότητα που θα αποδώσει στην επιχείρηση, με στόχο την επιτυχία της. Μία καλή επιλογή που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί από τους ηγέτες και να φέρει τα παραπάνω αποτελέσματα αποτελεί η ενδυναμωτική ηγεσία.
Φυσικά, η επιλογή μόνο του κατάλληλου τύπου ηγεσίας δεν αρκεί για να παρακινήσει τους εργαζόμενους να προσφέρουν τα μέγιστα. Η χρήση των κινήτρων αποτελεί συστατικό εξαιρετικής σημασίας για την μεγιστοποίηση των αποτελεσμάτων. Μέσω της χρήσης του και ο εργαζόμενος αισθάνεται ασφάλεια και ικανοποίηση, αλλά και η επιχείρηση λαμβάνει καλή φήμη, καθώς αποτελεί πρώτη προτίμηση των περισσότερων εν δυνάμει μελών της.
Όπως έγινε αντιληπτό και από τα παραπάνω, η παρούσα εργασία έχει ως σκοπό στο πρώτο μέρος της να αντλήσει πληροφορίες σχετικά με το πώς οι εργαζόμενοι βλέπουν και αντιλαμβάνονται τη χρήση και τα αποτελέσματα της ενδυναμωτικής ηγεσίας, ενώ στο δεύτερο μέρος καλούνται να επιλέξουν τα κίνητρα που τους παρακινούν περισσότερο να μεγιστοποιήσουν την απόδοσή τους.
Για την διεξαγωγή της έρευνας αντλήθηκαν πληροφορίες μέσω απάντησης σε ερωτηματολόγιο, από 50 άτομα τα οποία αποτελούν εργαζόμενοι μίας γνωστής αλυσίδας super market στον ελλαδικό χώρο. Με βάση τα αποτελέσματα προκύπτει το συμπέρασμα ότι τόσο η χρήση της ενδυναμωτικής ηγεσίας όσο και η χρήση των κινήτρων μπορούν να μετατρέψουν ένα απλό εργασιακό περιβάλλον σε ιδανικό. | en_UK |
dc.language.iso | el_GR | en_UK |
dc.publisher | Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου | en_UK |
dc.rights | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων | en_UK |
dc.subject | ενδυναμωτική ηγεσία | en_UK |
dc.subject | κίνητρα | en_UK |
dc.subject | ευκαιρίες για εξέλιξη | en_UK |
dc.subject | σχέσεις προϊσταμένου – υφισταμένου | en_UK |
dc.subject | συναδελφικές σχέσεις | en_UK |
dc.title | Παρακίνηση ανθρωπίνου δυναμικού : Ο ρόλος του ηγέτη στην αύξηση της παραγωγικότητας των εργαζομένων στις επιχειρήσεις | en_UK |
dc.title.alternative | Διπλωματική Εργασία η οποία υποβλήθηκε προς απόκτηση του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφος | en_UK |
dc.type | Thesis | en_UK |