Νευρομάρκετινγκ: πως επηρεάζεται η καταναλωτική συμπεριφορά.

Κυριακίδου, Χρυσούλα (2024-01)

ENGLISH ABSTRACT This research paper explores two elements in the field of marketing: consumer behavior and neuromarketing. It delves into the development of consumer behavior, its notable characteristics, and various types of purchasing behavior. Additionally, it examines neuromarketing to provide an understanding of its definition and the techniques employed. Ethical concerns and potential risks associated with these techniques are also highlighted. The third section focuses on the research design, presenting the objectives of the research questions and the chosen methodological approach. To conduct the research, interviews were conducted with representatives from two companies in retail and marketing. A total of six individuals participated in these interviews, providing data that analyze factors influencing consumer behavior and purchasing decisions. The interview findings emphasize points such as the impact of trends and environmental factors on purchasing decisions in the field of consumer behavior, the utilization of neuromarketing techniques contributing to understanding consumer emotions and reactions. The use of neuromarketing methods raises ethical concerns, including risks related to the protection of consumers' privacy. Moreover, the research incorporates dimensions that enrich the understanding of factors influencing purchasing decisions. These results offer insights into the connection between consumer behavior and neuromarketing in today's marketing landscape

Thesis

Αυτή η ερευνητική εργασία διερευνά δύο στοιχεία, στον τομέα του μάρκετινγκ: τη συμπεριφορά του καταναλωτή και το νευρομάρκετινγκ. Εμβαθύνει στην ανάπτυξη της συμπεριφοράς του καταναλωτή, στα αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά της και στους διάφορους τύπους αγοραστικής συμπεριφοράς. Επιπλέον, εξετάζει το νευρομάρκετινγκ για να παρέχει κατανόηση του ορισμού του και των τεχνικών που χρησιμοποιούνται. Επιπλέον, επισημαίνονται οι ηθικές ανησυχίες και οι πιθανοί κίνδυνοι που συνδέονται με αυτές τις τεχνικές. Η τρίτη ενότητα επικεντρώνεται στον ερευνητικό σχεδιασμό παρουσιάζοντας τους στόχους των ερευνητικών ερωτημάτων και την επιλεγμένη μεθοδολογική προσέγγιση. Για τη διεξαγωγή της έρευνας πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις με εκπροσώπους δύο εταιρειών, λιανικού εμπορίου και μάρκετινγκ. Συνολικά έξι άτομα συμμετείχαν σε αυτές τις συνεντεύξεις παρέχοντας δεδομένα που αναλύουν τους παράγοντες που επηρεάζουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών και τις αποφάσεις αγοράς. Τα ευρήματα των συνεντεύξεων δίνουν έμφαση σε σημεία όπως ο αντίκτυπος των τάσεων και των περιβαλλοντικών παραγόντων στις αποφάσεις αγοράς είναι εμφανής στο πεδίο της καταναλωτικής συμπεριφοράς, στην αξιοποίηση τεχνικών νευρομάρκετινγκ που συμβάλλουν στην κατανόηση των συναισθημάτων και των αντιδράσεων των καταναλωτών και από τη χρήση μεθόδων νευρομάρκετινγκ προκύπτουν ηθικές ανησυχίες, συμπεριλαμβανομένων των κινδύνων που σχετίζονται με την προστασία της ιδιωτικής ζωής των καταναλωτών. Μάλιστα, η έρευνα ενσωματώνει διαστάσεις που εμπλουτίζουν την κατανόηση των παραγόντων που επηρεάζουν τις αποφάσεις αγοράς. Τα αποτελέσματα αυτά προσφέρουν γνώσεις σχετικά με τη σύνδεση μεταξύ της συμπεριφοράς των καταναλωτών και του νευρομάρκετινγκ, στο σημερινό τοπίο του μάρκετινγκ.