dc.contributor.advisor | Xenopoulos, Solon | |
dc.contributor.author | Μπουρλούκα, Πηνελόπη | |
dc.date.accessioned | 2024-12-12T08:57:04Z | |
dc.date.available | 2024-12-12T08:57:04Z | |
dc.date.issued | 2024-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11728/12836 | |
dc.description | ENGLISH ABSTRACT
The following research studies the relationship of architecture with the senses. To
begin there is an introduction to the senses which aims to connect architecture with
the senses. Through the chapters the 5 senses of sight/ hearing/ touch/ smell/ taste
are attached. Then, memory through time is mentioned and more specifically what
memory is and how over time it is altered in humans. In addition, it is shown how
memory is connected to the senses. As, the senses are analyzed the topic changes
and comes to light and shadow. Light and shadow is an important factor in
architecture and when combined with the senses it brings a perfect result. Through
the examples of Le Corbusier (Ronchamp Chapel) ,Peter Zumthor (Brother Klaus
Chapel and Thermal Baths), Tadao Ando (Church of Light), and Frank Lloyd Wright
(Fallingwater), architects create results that bring in the architecture of the senses.
The study continues, and reports on Le Corbusier's research into the Modulor
measurement system . The Modulor system was devised by Le Corbusier to provide
aesthetically perfect dimensions and with them harmony. In addition, the study
continues with the harmony of numbers that we find in mathematics, music,
architecture and other sciences. Out of this harmony of numbers come the perfect
proportions which come and go with the golden ratio. Thus, the theme reaches
Ancient Greece and more specifically the Parthenon, which is built on the basis of
the golden ratio. The study ends with the architect Dimitris Pikionis and his life from
which his design skills are collected and how the senses are a big factor for him.
Finally, one of his articles "emotional topography" is analyzed, thus the way he
designed through the senses and combines architecture with prespating spirit of
place. | en_UK |
dc.description.abstract | Η παρακάτω μελέτη έρευνα τη σχέση της αρχιτεκτονικής με τις αισθήσεις.
Ξεκινώντας υπάρχει η γνωριμία με τις αισθήσεις η οποία αποσκοπεί στην
σύνδεση της αρχιτεκτονικής με τις αισθήσεις. Μέσα από τα κεφάλαια
παρουσιάζονται οι 5 αισθήσεις όραση/ ακοή/ αφή/ όσφρηση/ γεύση. Στην
συνέχεια, αναφέρεται η μνήμη μέσα από το χρόνο που περνά και πιο
συγκεκριμένα τι είναι μνήμη και πως με το χρόνο αλλοιώνεται στο άνθρωπο.
Επιπλέον, αποδίδεται το πώς η μνήμη είναι συνδεδεμένη με τις αισθήσεις.
Καθώς, αναλύονται οι αισθήσεις το θέμα αλλάζει και έρχεται στο φως και την
σκιά. Το φως και η σκιά είναι ένας σημαντικός παράγοντας στην αρχιτεκτονική
και όταν συνδυάζεται και με τις αισθήσεις φέρνει ένα τέλειο αποτέλεσμα. Μέσα
από τα παραδείγματα του Le Corbusier (Ronchamp Chapel) ,του Peter Zumthor
(Bruder Klaus Chapel και Thermal Baths), του Tadao Ando (Church of Light), και του
Frank Lloyd Wright (Fallingwater), φαίνονται πως οι αρχιτέκτονες μπορούν να
δημιουργήσουν αποτελέσματα που συνδέουν την αρχιτεκτονική τις αισθήσεις.
Η μελέτη στην συνέχεια, και αναφέρεται στην έρευνα του Le Corbusier για το
σύστημα μέτρησης το Modulor . Το σύστημα Modulor έχει επινοηθεί από τον Le
Corbusier ώστε να προσφέρει αισθητικά τις τέλειες διαστάσεις και με αυτές την
αρμονία. Επιπρόσθετα, η μελέτη συνεχίζει με την αρμονία των αριθμών την
οποία συναντάμε στα μαθηματικά, τη μουσική, την αρχιτεκτονική και άλλες
επιστήμες. Μέσα από την αρμονία αυτή των αριθμών προκύπτουν οι τέλειες
αναλογίες οι οποίες έρχονται και κλείνουν με τη χρυσή τομή. Έτσι, το θέμα
φτάνει στην Αρχαία Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα στον Παρθενώνα ο όποιος
είναι χτισμένος με βάση τη χρυσή τομή. Όλα αυτά αναφέρθηκαν διότι,
καταλήγουν στην αίσθηση του ανθρώπου όταν συναντά το τέλειο. Η μελέτη
τελειώνει με τον αρχιτέκτονα Δημήτρη Πικιώνη και την ζωή του από την οποία
συλλέγονται οι σχεδιαστικές του ικανότητες και το πώς οι αισθήσεις αποτελούν
μεγάλο παράγοντα για αυτόν. Τέλος, αναλύεται ένα από τα άρθρα του
«συναισθηματική τοπογραφία» και έτσι δίνεται ο τρόπος με τον οποίο σχεδίαζε
μέσα από τις αισθήσεις και συνδυάζει την αρχιτεκτονική με το πνεύμα του
τόπου. | en_UK |
dc.language.iso | el_GR | en_UK |
dc.publisher | Πρόγραμμα στην Αρχιτεκτονική, Σχολή Αρχιτεκτονικής, Μηχανικής και Γεωπεριβαλλοντικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου | en_UK |
dc.rights | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων | en_UK |
dc.subject | σύνδεση της αρχιτεκτονικής με τις αισθήσεις | en_UK |
dc.subject | οι 5 αισθήσεις | en_UK |
dc.subject | όραση | en_UK |
dc.subject | ακοή | en_UK |
dc.subject | αφή | en_UK |
dc.subject | όσφρηση | en_UK |
dc.subject | γεύση | en_UK |
dc.subject | Bruder Klaus Chapel και Thermal Baths | en_UK |
dc.subject | Fallingwater | en_UK |
dc.subject | χρυσή τομή | en_UK |
dc.subject | Παρθενώνας | en_UK |
dc.title | Aρχιτεκτονική των αισθήσεων | en_UK |
dc.title.alternative | Τμήμα Αρχιτεκτονικής και Γεωπεριβαλλοντικών Επιστημών,Ερευνητική εργασία Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου | en_UK |
dc.type | Thesis | en_UK |