dc.contributor.author | Αγγελής, Δημήτρης | |
dc.date.accessioned | 2025-07-02T09:09:32Z | |
dc.date.available | 2025-07-02T09:09:32Z | |
dc.date.issued | 2025-02 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11728/12924 | |
dc.description | ENGLISH ABSTRACT
This thesis deals with the rapid integration of AI in digital marketing and focuses on
both its practical applications in business and the ethical implications of this
technological development. The research attempts to highlight the potential of AI to
enhance marketing strategies, as well as the challenges raised by its widespread use,
particularly with regard to privacy, transparency and the reliability of automated
systems.
In this study, we analyze how AI is being used by businesses to develop, implement and
evaluate advertising campaigns, manage and analyze consumer data, create
personalized user experiences and interact with audiences through advanced systems
such as chatbots.
The methodological approach is based on an extensive literature review, aiming to
document current developments, map practical applications and critically evaluate the
technological and ethical aspects related to the use of AI in digital marketing.
International scenarios for the future of AI, coming from the scientific community, the
market and the digital communications industry are also presented, as well as the
application of AI tools in real case studies.
At the same time, critical issues such as safeguarding user privacy, preventing
algorithmic biases and the need for human supervision in automated decisions are
addressed. It is emphasized that the effective use of AI in marketing does not depend
solely on technical capabilities, but also on the adoption of a responsible, ethical and
human-centered framework for its use.
The paper concludes by formulating directions for the future use of AI by firms,
highlighting the importance of the balance between innovation, performance and
regulatory compliance. In a world where AI is now an integral tool for business, this
study aspires to provide a useful background on both a theoretical and practical level. | en_UK |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τη ραγδαία ενσωμάτωση της
τεχνητής νοημοσύνης στο ψηφιακό μάρκετινγκ και εστιάζει τόσο στις πρακτικές της
εφαρμογές στις επιχειρήσεις όσο και στις ηθικές προεκτάσεις αυτής της τεχνολογικής εξέλιξης. Η έρευνα επιχειρεί να αναδείξει τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνητή
νοημοσύνη για την ενίσχυση των στρατηγικών marketing καθώς και τις προκλήσεις
που εγείρονται από την εκτεταμένη χρήση της, την ιδιωτικότητα, τη διαφάνεια και την
αξιοπιστία των αυτοματοποιημένων συστημάτων.
Στο πλαίσιο της παρούσας μελέτης αναλύεται ο τρόπος με τον οποίο η τεχνητή
νοημοσύνη αξιοποιείται από τις επιχειρήσεις για την ανάπτυξη, υλοποίηση και
αξιολόγηση διαφημιστικών εκστρατειών, τη διαχείριση και ανάλυση των δεδομένων
των καταναλωτών, τη δημιουργία εξατομικευμένων εμπειριών χρήστη και την
αλληλεπίδραση με το κοινό μέσω προηγμένων συστημάτων όπως τα chatbots.
Η μεθοδολογική προσέγγιση βασίζεται σε εκτενή βιβλιογραφική ανασκόπηση με στόχο
την καταγραφή των σύγχρονων εξελίξεων, την χαρτογράφηση πρακτικών εφαρμογών
και την κριτική αξιολόγηση των τεχνολογικών και δεοντολογικών παραμέτρων που
σχετίζονται με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στο ψηφιακό μάρκετινγκ.
Παρουσιάζονται επίσης διεθνή σενάρια για το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης
προερχόμενα από την επιστημονική κοινότητα, την αγορά και τον χώρο των ψηφιακών
επικοινωνιών καθώς και εφαρμογή των εργαλείων της τεχνητής νοημοσύνης σε
πραγματικά case studies.
Παράλληλα τονίζεται πως η αποτελεσματική αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης στο
marketing δεν εξαρτάται αποκλειστικά από τις τεχνικές δυνατότητες, αλλά και από την
υιοθέτηση ενός υπεύθυνου, ηθικού και ανθρωποκεντρικού πλαισίου χρήσης της.
Η εργασία καταλήγει στην διατύπωση κατευθύνσεων για τη μελλοντική αξιοποίηση
της τεχνητής νοημοσύνης από τις επιχειρήσεις, υπογραμμίζοντας τη σημασία της
ισορροπίας ανάμεσα στην καινοτομία, απόδοση και τη ρυθμιστική συμμόρφωση. Σε
έναν κόσμο όπου η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί πλέον αναπόσπαστο εργαλείο
επιχειρηματικής δράσης, η παρούσα μελέτη φιλοδοξεί να προσφέρει ένα χρήσιμο
υπόβαθρο τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο. | en_UK |
dc.language.iso | el_GR | en_UK |
dc.publisher | Μεταπτυχιακό στα Πληροφοριακά Συστήματα και Ψηφιακή Καινοτομία, Σχολή Διοίκησης και Επιστήμης Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου | en_UK |
dc.rights | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων | en_UK |
dc.subject | Artificial Intelligence | en_UK |
dc.subject | Digital Marketing | en_UK |
dc.subject | AI Applications | en_UK |
dc.subject | Business Strategy | en_UK |
dc.subject | Marketing Automation | en_UK |
dc.subject | Customer Data | en_UK |
dc.subject | Chatbots | en_UK |
dc.subject | Personalization | en_UK |
dc.subject | AI Ethics | en_UK |
dc.subject | Transparency | en_UK |
dc.subject | Privacy | en_UK |
dc.subject | Algorithmic Bias | en_UK |
dc.subject | Human-centered AI | en_UK |
dc.subject | Strategic Decision making | en_UK |
dc.subject | Regulatory Compliance | en_UK |
dc.subject | Case Studies | en_UK |
dc.subject | Consumer Interaction | en_UK |
dc.subject | Ethical AI Use | en_UK |
dc.subject | Data Analysis | en_UK |
dc.title | Εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης στο ψηφιακό μάρκετινγκ και πως θα επηρεάσει τις επιχειρήσεις | en_UK |
dc.title.alternative | Διπλωματική Εργασία η οποία υποβλήθηκε προς απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στα Πληροφοριακά Συστήματα και Ψηφιακή Καινοτομία στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφος | en_UK |
dc.type | Thesis | en_UK |