Ανάπτυξη Δισδιάστατου Εκπαιδευτικού Παιχνιδιού για την Εισαγωγή Μαθητών Γυμνασίου στον Προγραμματισμό με Python
Thesis
Στην σημερινή εποχή, η τεχνολογία παίζει σημαντικό ρόλο στην καθημερινή ζωή, ενώ η ψηφιοποίηση της κοινωνίας μας συνεχώς και αυξάνεται κάνοντας τον προγραμματισμό μία κρίσιμη δεξιότητα του μέλλοντος. Παρόλα αυτά όμως, η διδασκαλία του προγραμματισμού σε παιδιά, συχνά αποτελεί πρόκληση καθώς πολλές φορές, οι παραδοσιακές μέθοδοι διδασκαλίας, αδυνατούν να κρατήσουν το ενδιαφέρον των μαθητών. Η παρούσα διπλωματική εργασία, αποσκοπεί στη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού παιχνιδιού για εκμάθηση προγραμματισμού μέσω Python, σε μαθητές Γυμνασίου, με σκοπό την κάλυψη αυτού του κενού. Στόχος είναι η δημιουργία αυτού του παιχνιδιού, συνδυάζοντας σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους, με σκοπό να γίνει η διαδικασία της μάθησης πιο διασκεδαστική και αποτελεσματική. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε, περιλαμβάνει εκτενή βιβλιογραφική ανασκόπηση αλλά και παρουσίαση άλλων υπάρχων εκπαιδευτικών παιχνιδιών του τομέα της πληροφορικής. Στην συνέχεια έγινε σχεδιασμός και υλοποίηση του παιχνιδιού, με γνώμονα την ανάγκη για ένα ευχάριστο και διασκεδαστικό περιβάλλον μάθησης. Έγινε χρήση σύγχρονων τεχνολογιών και εργαλείων για να διασφαλιστεί η λειτουργικότητα και η αποτελεσματικότητα του παιχνιδιού. Μετά την ολοκλήρωση της ανάπτυξης του παιχνιδιού, ακολούθησαν πραγματικές δοκιμές σε μαθητές Γυμνασίου, με σκοπό να εξεταστεί η αποτελεσματικότητα του παιχνιδιού αλλά και να βρεθούν σημεία του, που χρίζουν βελτίωσης. Η γνώμη και η ανατροφοδότηση των μαθητών αυτών, ήταν καίριας σημασίας, για την περαιτέρω εξέλιξη του παιχνιδιού, και την κάλυψη των αναγκών και προσδοκιών των μαθητών. Οι δοκιμές έδειξαν, ότι το προτεινόμενο παιχνίδι, μπορεί να είναι ένα σημαντικό εργαλείο για τους μαθητές και με περαιτέρω βελτίωση και ενίσχυση θα μπορούσε να προσδώσει ακόμη περισσότερα στη μαθησιακή διαδικασία.