Show simple item record

Η σημασία της εκπαιδευτικής διοίκησης στην αποτελεσματική λειτουργία της συμβουλευτικής στην περίπτωση των μαθητών με μαθησιακές και συναισθηματικές δυσκολίες

dc.contributor.advisorPersefoni Fokiali
dc.contributor.advisorGoulas, Christos
dc.contributor.authorΑϊσέλ, Aχμέτ
dc.date.accessioned2025-07-03T10:02:57Z
dc.date.available2025-07-03T10:02:57Z
dc.date.issued2024-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11728/12950
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα στοχεύει να διερευνήσει τη συμβολή της σχολικής διοίκησης στη διαμόρφωση ενός υποστηρικτικού και ασφαλούς περιβάλλοντος για μαθητές με μαθησιακές και συναισθηματικές δυσκολίες, μέσω της εφαρμογής σχολικών συμβουλευτικών υπηρεσιών. Ειδικότερα, εστιάζει στην αξιολόγηση του ρόλου της συμβουλευτικής στην ακαδημαϊκή και κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών και αναλύει τον τρόπο με τον οποίο οι διοικητικές πρακτικές και η στάση των σχολικών ηγεσιών ανταποκρίνονται στις ανάγκες αυτών των μαθητών. Γίνεται μια προσπάθεια, ώστε να εντοπιστούν οι τομείς που χρήζουν βελτίωσης, προκειμένου να επιτευχθεί μία πιο οργανωμένη και αποτελεσματική υποστήριξη στους μαθητές, ενισχύοντας τη συνεργασία με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Η έρευνα επικεντρώνεται σε τέσσερις βασικούς άξονες: πρώτον, στη συμβολή της συμβουλευτικής στην ακαδημαϊκή και κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών, δεύτερον, στις ευκαιρίες που προσφέρει η σχολική διοίκηση για την αποτελεσματική υποστήριξη αυτών των μαθητών, τρίτον, στις αδυναμίες και τα κενά στις διοικητικές δομές που περιορίζουν την αποτελεσματικότητα της συμβουλευτικής, και τέταρτον, στην ανάγκη για πιο συνεκτική στρατηγική στη διαχείριση των μαθησιακών και συναισθηματικών δυσκολιών. Μέσω της ανάλυσης των δεδομένων, η έρευνα αναδεικνύει τις αντιφάσεις και τις διαφορετικές προσεγγίσεις που ενδέχεται να υπάρχουν στις σχολικές μονάδες, τονίζοντας την ανάγκη για ενίσχυση της στρατηγικής της σχολικής ηγεσίας και για βελτίωση της συνεργασίας με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Παρά την αναγνώριση της αξίας των συμβουλευτικών υπηρεσιών, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι υπάρχουν σημαντικές αδυναμίες που περιορίζουν την πλήρη ανάπτυξή τους, όπως η ανεπαρκής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και η περιορισμένη διοικητική υποστήριξη. Η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι, η ενίσχυση των σχολικών συμβουλευτικών υπηρεσιών, η αναβάθμιση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, και η βελτίωση της διοικητικής υποστήριξης είναι θεμελιώδεις παράγοντες για την ενίσχυση της υποστήριξης στους μαθητές με μαθησιακές και συναισθηματικές δυσκολίες. Επιπλέον, προτείνεται η ανάπτυξη πιο αποτελεσματικών μηχανισμών διοίκησης και η ενίσχυση της συνεργασίας με τους γονείς για να διασφαλιστεί η ποιότητα των υποστηρικτικών υπηρεσιών. Τέλος, η εφαρμογή οργανωμένων κοινωνικοσυναισθηματικών προγραμμάτων και εξειδικευμένων υπηρεσιών είναι απαραίτητη για τη δημιουργία ενός υποστηρικτικού σχολικού περιβάλλοντος που να καλύπτει τις ανάγκες των μαθητών αυτών.en_UK
dc.language.isoel_GRen_UK
dc.publisherΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Δημόσιας Διοίκησης, Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφουen_UK
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτωνen_UK
dc.subjectσχολική διοίκησηen_UK
dc.subjectεκπαίδευσηen_UK
dc.subjectσυμβουλευτικήen_UK
dc.subjectμαθησιακές δυσκολίεςen_UK
dc.subjectσυναισθηματικές δυσκολίεςen_UK
dc.titleΗ σημασία της εκπαιδευτικής διοίκησης στην αποτελεσματική λειτουργία της συμβουλευτικής στην περίπτωση των μαθητών με μαθησιακές και συναισθηματικές δυσκολίεςen_UK
dc.title.alternativeΔιπλωματική Εργασία η οποία υποβλήθηκε προς απόκτηση Μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στη Δημόσια Διοίκηση με κατεύθυνση την εκπαιδευτική διοίκηση στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφοςen_UK
dc.typeThesisen_UK


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record