dc.contributor.advisor | Morfaki, christiana | |
dc.contributor.author | Αναστόπουλος, Ιωάννης | |
dc.date.accessioned | 2025-07-03T12:06:32Z | |
dc.date.available | 2025-07-03T12:06:32Z | |
dc.date.issued | 2025-01 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11728/12956 | |
dc.description | ENGLISH ABSTRACT
The aim of this thesis is to investigate job satisfaction, burnout and their influencing
factors in hotel industry professionals in hotel units in Greece. The research involved 80
people working in hotels in the country, who were asked to complete the Spector job
satisfaction questionnaire and the Maslach burnout questionnaire. The questionnaire
responses were recorded, analyzed and presented using Excel and SPSS. The results show
that job satisfaction levels are moderate, with the largest percentage of participants
expressing ambivalence. At the same time, the indicators of emotional exhaustion and
depersonalization appear increased, while the sense of personal achievement is reduced,
indicating high levels of burnout. The present study highlights positive associations
between emotional exhaustion and depersonalization, as well as between a sense of
personal accomplishment and job satisfaction. In contrast, negative associations are
observed between emotional exhaustion and overall job satisfaction. Furthermore, the
research shows that professional and demographic factors, such as constant contact with
customers, seasonal work and family status, significantly influence the work experience of
the participants. In particular, constant contact with customers and seasonal work are
associated with increased levels of emotional exhaustion and reduced job satisfaction.
According to the findings, improving job satisfaction and reducing burnout requires multi level interventions. The proposed strategies include strengthening leadership support,
creating a positive work environment and adopting measures that promote work-life
balance. It is also recommended to provide appropriate resources, training and benefits,
such as performance incentives and psychological support programs. | en_UK |
dc.description.abstract | Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της εργασιακής
ικανοποίησης, της επαγγελματικής εξουθένωσης και των παραγόντων επιρροής τους, σε
επαγγελματίες στον ξενοδοχειακό κλάδο, σε ξενοδοχειακές μονάδες στην Ελλάδα. Στην
έρευνα συμμετείχαν 80 άτομα, εργαζόμενοι σε ξενοδοχεία της χώρας, που κλήθηκαν να
συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο καταγραφής των επιπέδων της εργασιακής
ικανοποίησης του Spector και το ερωτηματολόγιο μέτρησης των επιπέδων επαγγελματικής
εξουθένωσης της Maslach. Οι απαντήσεις του ερωτηματολογίου καταγράφηκαν,
αναλύθηκαν και παρουσιάστηκαν μέσω των προγραμμάτων Excel και SPSS. Τα
αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι τα επίπεδα εργασιακής ικανοποίησης είναι μέτρια, με το
μεγαλύτερο ποσοστό των συμμετεχόντων να εκφράζει αμφιθυμία. Παράλληλα, οι δείκτες
συναισθηματικής εξάντλησης και αποπροσωποποίησης εμφανίζονται αυξημένοι, ενώ η
αίσθηση προσωπικών επιτευγμάτων είναι μειωμένη, υποδεικνύοντας υψηλά επίπεδα
επαγγελματικής εξουθένωσης. Η παρούσα μελέτη επισημαίνει θετικές συσχετίσεις μεταξύ
της συναισθηματικής εξάντλησης και της αποπροσωποποίησης, αλλά και ανάμεσα στην
αίσθηση προσωπικών επιτευγμάτων και την εργασιακή ικανοποίηση. Αντίθετα,
παρατηρούνται αρνητικές συσχετίσεις μεταξύ της συναισθηματικής εξάντλησης και της
συνολικής εργασιακής ικανοποίησης. Ακόμα, η έρευνα δείχνει ότι οι επαγγελματικοί και
δημογραφικοί παράγοντες, όπως η συνεχή επαφή με πελάτες, η εποχιακή εργασία και η
οικογενειακή κατάσταση, επηρεάζουν σημαντικά την εργασιακή εμπειρία των
συμμετεχόντων. Ειδικότερα, η συνεχής επαφή με πελάτες και η εποχιακή εργασία
συνδέονται με αυξημένα επίπεδα συναισθηματικής εξάντλησης και μειωμένης
ικανοποίησης από την εργασία. Σύμφωνα με τα ευρήματα, η βελτίωση της εργασιακής
ικανοποίησης και η μείωση της επαγγελματικής εξουθένωσης απαιτούν πολυεπίπεδες
παρεμβάσεις. Οι προτεινόμενες στρατηγικές περιλαμβάνουν την ενίσχυση της
υποστήριξης από την ηγεσία, τη δημιουργία θετικού εργασιακού περιβάλλοντος και την
υιοθέτηση μέτρων που προωθούν την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής
ζωής. Επίσης, προτείνεται η παροχή κατάλληλων πόρων, εκπαίδευσης και παροχών, όπως
κίνητρα απόδοσης και προγράμματα ψυχολογικής υποστήριξης. | en_UK |
dc.language.iso | el_GR | en_UK |
dc.publisher | Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου | en_UK |
dc.rights | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων | en_UK |
dc.subject | Εργασιακή ικανοποίηση | en_UK |
dc.subject | επαγγελματική εξουθένωση | en_UK |
dc.subject | ανθρώπινο δυναμικό | en_UK |
dc.subject | ξενοδοχειακές μονάδες | en_UK |
dc.title | Η Προσαρμογή των Ξενοδοχειακών μονάδων στις νέες απαιτήσεις της αγοράς: επαγγελματική εξουθένωση και η ικανοποίηση των εργαζομένων | en_UK |
dc.title.alternative | Διπλωματική Εργασία η οποία υποβλήθηκε προς απόκτηση εξ αποστάσεως μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις | en_UK |
dc.type | Thesis | en_UK |