Οι Εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Επικοινωνία του Μάρκετινγκ και η Επίδρασή τους στην Κοινωνία

Μπουσκολίτη, Βασιλική (2025-01)

ENGLISH ABSTRACT The rapid development of technology has radically changed many areas of everyday life. A typical example is the sector of marketing and corporate communication, which in recent years has been positively influenced by the extensive use of AI and the possibilities it is shaping. Thanks to this new technology, the traditional relationship that existed between businesses and consumers has been definitively changed. This thesis seeks to present the way in which AI is impacting on the field of marketing, the new possibilities it is shaping and the extent to which it has changed the way businesses communicate with consumers. Initially, the concepts of AI and Marketing are studied on a theoretical background and then an attempt is made to capture consumers' familiarity with these new technologies, their attitudes and their degree of satisfaction with their use in everyday life. The study of consumers' views on AI applications is carried out using a questionnaire. It mainly examines the way in which consumers evaluate the extensive use of AI by businesses, their attitude towards the automation of many business processes, the degree to which they are familiar with the new technology and their level of satisfaction. The results of the survey indicate the existence of consumer caution towards the extensive use of AI in everyday life. Indeed, consumers are positive towards the use of this technology to assist with many time-consuming and repetitive tasks, but they are not positive about a complete prevalence of self service machines in the future. Finally, a positive element is the willingness of consumers to make more use in the future of the AI applications offered if they are significantly improved.

Thesis

Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας έχει αλλάξει ριζικά πολλούς τομείς της καθημερινής ζωής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο ευρύτερος τομέας του Μάρκετινγκ και της Εταιρικής Επικοινωνίας, ο οποίος τα τελευταία χρόνια έχει επηρεαστεί θετικά από την εκτεταμένη χρήση της ΤΝ και των δυνατοτήτων που διαμορφώνει. Χάρη στη νέα αυτή τεχνολογία η παραδοσιακή σχέση που υπήρχε μεταξύ των επιχειρήσεων και των καταναλωτών έχει αλλάξει οριστικά. Η παρούσα διπλωματική εργασία επιδιώκει να εξετάσει τον τρόπο με τον οποίο η Τεχνητή Νοημοσύνη επιδρά στο χώρο του Μάρκετινγκ, καθώς επίσης και να εστιάσει στις νέες δυνατότητες που διαμορφώνονται και να εξετάσει τον βαθμό στον οποίο έχει αλλάξει ο τρόπος της επικοινωνίας των επιχειρήσεων με τους καταναλωτές. Αρχικά, μελετώνται σε θεωρητικό υπόβαθρο οι έννοιες της Τεχνητής Νοημοσύνης και του Μάρκετινγκ και στη συνέχεια γίνεται προσπάθεια να αποτυπωθούν η εξοικείωση των καταναλωτών με τις νέες αυτές τεχνολογίες, η στάση τους και ο βαθμός ικανοποίησής τους από τη χρήση αυτών στην καθημερινή ζωή. Η μελέτη της άποψης των καταναλωτών για τις εφαρμογές ΤΝ πραγματοποιείται με τη χρήση ενός ερωτηματολογίου. Εξετάζονται κυρίως ο τρόπος με τον οποίο αξιολογούν οι καταναλωτές την εκτεταμένη χρήση της ΤΝ από τις επιχειρήσεις, η στάση τους απέναντι στην αυτοματοποίηση πολλών επιχειρηματικών διαδικασιών, ο βαθμός με τον οποίο είναι εξοικειωμένοι με τη νέα τεχνολογία και το επίπεδο ικανοποίησής τους. Τα αποτελέσματα της έρευνας υποδεικνύουν την ύπαρξη μιας επιφυλακτικότητας των καταναλωτών απέναντι στην εκτεταμένη χρήση της ΤΝ στην καθημερινή ζωή. Πράγματι, οι καταναλωτές δείχνουν θετικοί απέναντι στη χρήση της τεχνολογίας αυτής για την υποβοήθηση πολλών χρονοβόρων και επαναλαμβανόμενων εργασιών αλλά δεν βλέπουν θετικά μια ολοκληρωτική επικράτηση των μηχανών αυτόματης εξυπηρέτησης στο μέλλον. Τέλος, θετικό στοιχείο αποτελεί η διάθεση του καταναλωτικού κοινού να χρησιμοποιήσει περισσότερο στο μέλλον τις εφαρμογές ΤΝ που προσφέρονται εφόσον βελτιωθούν σημαντικά.