Το σχολείο «ως μανθάνων» οργανισμός: Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Δυτικής Θεσσαλονίκης αναφορικά με την αποτελεσματικότητα των σχολικών μονάδων μέσα από τον μετασχηματισμό τους σε οργανισμούς μάθησης

Ιωσηφίδης, Γεώργιος (2025-01)

ENGLISH ABSTRACT This paper belongs to the scientific field of Educational Administration and pedagogy with emphasis on the study of the school as a learning organization. Its purpose is to explore the concept of a learning organization in the educational environment by focusing strategies and structures that promote continued improvement and collaborative feedback to enhance learning. The methodology followed includes a literature review and analysis of cases of school units applying practices of learning organization. The results of the study highlight the challenges associated with resistance to change and lack of support while proposing strategies to develop collaboration between teachers and create a supportive culture.

Thesis

Η παρούσα εργασία ανήκει στο επιστημονικό πεδίο της εκπαιδευτικής διοίκησης και παιδαγωγικής με έμφαση στη μελέτη του σχολείου ως μανθάνοντα οργανισμό. Σκοπός της είναι η διερεύνηση της έννοιας του μανθάνοντος οργανισμού στο εκπαιδευτικό περιβάλλον εστιάζοντας στρατηγικές και δομές που προάγουν τη συνεχιζόμενη βελτίωση και τη συνεργατική ανατροφοδότηση για την ενίσχυση της μάθησης. Η μεθοδολογία που ακολουθείται περιλαμβάνει βιβλιογραφική ανασκόπηση και ανάλυση περιπτώσεων σχολικών μονάδων που εφαρμόζουν πρακτικές μανθάνοντος οργανισμού. Τα αποτελέσματα της μελέτης αναδεικνύουν τις προκλήσεις που σχετίζονται με την αντίσταση στην αλλαγή και την έλλειψη υποστήριξης ενώ παράλληλα προτείνονται στρατηγικές για την ανάπτυξη της συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και τη δημιουργία υποστηρικτικής κουλτούρας.