Show simple item record

Η τουριστική ανάπτυξη στην Αλβανία: Προκλήσεις, Ευκαιρίες και Κρίσιμοι Παράγοντες

dc.contributor.advisorVlassie, Erini
dc.contributor.authorΠαπά, Ειρήνη
dc.date.accessioned2025-07-08T09:54:29Z
dc.date.available2025-07-08T09:54:29Z
dc.date.issued2025-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11728/13031
dc.description.abstractΤα τελευταία χρόνια, η Αλβανία παρουσιάζει θεαματική τουριστική ανάπτυξη, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η τουριστική ζήτηση κι έτσι να ευνοείται η χώρα οικονομικά και κοινωνικά από τη δημοτικότητα που έχει αποκτήσει. Παρά την πρόοδο, παρατηρείται σημαντικό κενό στη βιβλιογραφία σχετικά με τη σχέση της εικόνας του προορισμού, της αντιλαμβανόμενης ποιότητας, της ικανοποίησης και της πιστότητας των επισκεπτών, που οφείλεται κατά κύριο λόγο στην πρόσφατη και απότομη ανάπτυξη της περιοχής. Ο σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η εις βάθος ανάλυση αυτών των παραμέτρων μέσα από τη μελέτη περίπτωσης της Αλβανίας, προκειμένου να αναδειχθούν οι παράγοντες που επηρεάζουν την ελκυστικότητά της. Με την εφαρμογή ποσοτικής έρευνας και τη χρήση ερωτηματολογίων, συλλέχθηκαν δεδομένα από επισκέπτες της Αλβανίας, τα οποία αναλύθηκαν για να αποκαλύψουν τη σχέση μεταξύ γνωστικών και συναισθηματικών αντιλήψεων, ποιότητας υπηρεσιών και συνολικής εμπειρίας. Τα ευρήματα δείχνουν ότι η θετική εικόνα και η ποιότητα συμβάλλουν άμεσα στην ικανοποίηση και την πιστότητα, ενώ οι στρατηγικές βελτίωσης της τουριστικής εμπειρίας μπορούν να ενισχύσουν τη θέση της χώρας ως βιώσιμου και ανταγωνιστικού προορισμού. Η έρευνα αυτή αποτελεί πολύτιμο εργαλείο για την ακαδημαϊκή κοινότητα, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της βιβλιογραφίας σχετικά με την τουριστική ανάπτυξη σε αναδυόμενους προορισμούς και προσφέροντας δεδομένα που μπορούν να στηρίξουν μελλοντικές έρευνες. Παράλληλα, προσφέρει πρακτικές κατευθύνσεις για επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου, αναδεικνύοντας τη σημασία της βελτίωσης των υποδομών, όπως οι μεταφορές, τα καταλύματα και οι τουριστικές εγκαταστάσεις, που αποτελούν θεμελιώδη στοιχεία για την ενίσχυση της εμπειρίας των επισκεπτών. Επιπλέον, τα ευρήματα που προκύπτουν υποδεικνύουν την ανάγκη υιοθέτησης πρακτικών που όχι μόνο θα διασφαλίσουν τη μακροπρόθεσμη τουριστική ανάπτυξη, αλλά και θα προστατεύσουν τους φυσικούς και πολιτιστικούς πόρους της χώρας, μετατρέποντας την Αλβανία σε πρότυπο αναδυόμενου τουριστικού προορισμού, με ισχυρή παρουσία στη διεθνή τουριστική αγορά.en_UK
dc.language.isoel_GRen_UK
dc.publisherΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων, Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφουen_UK
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτωνen_UK
dc.subjectτουριστική ανάπτυξηen_UK
dc.subjectΑλβανίαen_UK
dc.subjectτουρισμόςen_UK
dc.subjectανταγωνιστικό πλεονέκτημαen_UK
dc.subjectαναδυόμενος τουριστικός προορισμόςen_UK
dc.subjectDestination Brandingen_UK
dc.subjectNation Brandingen_UK
dc.subjectCognitive Destination Imageen_UK
dc.subjectAffective Destination Imageen_UK
dc.subjectPerceived Qualityen_UK
dc.subjectSatisfactionen_UK
dc.subjectLoyaltyen_UK
dc.titleΗ τουριστική ανάπτυξη στην Αλβανία: Προκλήσεις, Ευκαιρίες και Κρίσιμοι Παράγοντεςen_UK
dc.title.alternativeΗ παρούσα Διπλωματική Εργασία εκπονήθηκε στο πλαίσιο των σπουδών για την απόκτηση εξ αποστάσεως μεταπτυχιακού τίτλου στο Πανεπιστήμιο Νεάπολιςen_UK
dc.typeThesisen_UK


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record