dc.contributor.advisor | Persefoni Fokiali | |
dc.contributor.advisor | Konstantonopoulou, Despoina | |
dc.contributor.author | Παπανικολάου, Μαρία | |
dc.date.accessioned | 2025-07-08T12:03:46Z | |
dc.date.available | 2025-07-08T12:03:46Z | |
dc.date.issued | 2025-01 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11728/13037 | |
dc.description | ENGLISH ABSTRACT
Nowadays, the role of parents in the education and school performance of children is a
multidimensional issue. Related studies suggest that parental involvement or non involvement is one of the key factors affecting students ' academic achievement and
well-being. The connection between school and family determines to a significant
extent the parental commitment and academic performance of students. Despite the
positive effect of parental involvement, there are also factors that often hinder their
active participation in the educational process. Such as the social and economic
conditions of the family, cultural diversity and the challenges presented by education
systems. This study treats parental involvement as a multidimensional phenomenon and
highlights the importance of collaboration between school and family throughout the
learning process. | en_UK |
dc.description.abstract | Η παρούσα έρευνα εξετάζει τη σημασία των σχέσεων που αναπτύσσουν γονείς και
εκπαιδευτικοί , τον τρόπο που αλληλοεπιδρούν και πως επηρεάζεται η κοινωνική και
ακαδημαϊκή ανάπτυξη των παιδιών στο πλαίσιο της σύγχρονης εκπαίδευσης. Πιο
συγκεκριμένα, προσπαθεί να αναλύσει τον τρόπο με τον οποίο αυτές οι
αλληλεπιδράσεις επηρεάζουν γενικά την ψυχική υγεία και τη σχολική απόδοση των
παιδιών. Στην εποχή μας, ο ρόλος των γονέων στην εκπαίδευση και τις σχολικές
επιδόσεις των παιδιών, αποτελεί ένα πολυδιάστατό ζήτημα. Σχετικές μελέτες
υποδεικνύουν ότι η συμμετοχή ή μη των γονέων είναι ένας από τους βασικούς
παράγοντες που επηρεάζουν την ακαδημαϊκή επίτευξη και ευημερία των μαθητών. Η
σύνδεση μεταξύ σχολείου και οικογένειας καθορίζει σε σημαντικό βαθμό την γονική
δέσμευση και την ακαδημαϊκή απόδοση των μαθητών. Παρόλη τη θετική επίδραση της
συμμετοχής των γονέων, υπάρχουν και παράγοντες που συχνά εμποδίζουν την ενεργή
τους συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τέτοιες είναι , οι κοινωνικές και
οικονομικές συνθήκες της οικογένειας, η πολιτισμική ποικιλομορφία και οι προκλήσεις
που παρουσιάζουν τα εκπαιδευτικά συστήματα. Η συγκεκριμένη μελέτη έχει στηριχθεί
στην βιβλιογραφική ανασκόπηση που αντιμετωπίζει τη γονική συμμετοχή ως ένα
πολυδιάστατο φαινόμενο και επισημαίνει τη σημαντικότητα της συνεργασίας μεταξύ
σχολείου και οικογένειας σε όλη τη διαδικασία της μάθησης και συμβάλλει στη
προώθηση της υγιούς συνεργασίας γονέων – σχολείου αποσκοπώντας στην δημιουργία
ενός κατάλληλου σχολικού περιβάλλοντος | en_UK |
dc.language.iso | el_GR | en_UK |
dc.publisher | Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Δημόσιας Διοίκησης, Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου | en_UK |
dc.rights | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων | en_UK |
dc.subject | Γονική συμμετοχή | en_UK |
dc.subject | εκπαιδευτική διαδικασία | en_UK |
dc.subject | εκπαιδευτική συνεργασία | en_UK |
dc.subject | εμπλοκή γονέων | en_UK |
dc.subject | σχολείο | en_UK |
dc.subject | οικογένεια | en_UK |
dc.title | Αλληλεπιδράσεις μεταξύ σχολείου και Οικογένειας: Η συμβολή τους στην ψυχική υγεία και τις ακαδημαϊκές επιδόσεις των παιδιών | en_UK |
dc.title.alternative | Διπλωματική Εργασία η οποία υποβλήθηκε προς απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην Εκπαιδευτική Διοίκηση στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφος | en_UK |
dc.type | Thesis | en_UK |