Απόψεις των εκπαιδευτικών Β/θμιας Εκπαίδευσης όσον αφορά τη διαχείριση των μαθητών/τριών με διαγνωσμένες μαθησιακές δυσκολίες προκειμένου να διευκολυνθούν στις εξετάσεις
ENGLISH ABSTRACT Educational policy provides various adjustments and accommodations to help students with learning difficulties achieve the goals set by the curriculum and demonstrate proficiency in their exams. However, it does not provide adequate guidance to teachers on how to select and implement effective accommodations to maximize student performance during assessments. This study examines the views of secondary education teachers regarding existing accommodations during school-based assessments and national exams for students with diagnosed learning difficulties, as well as the barriers they face in their implementation. For this purpose, a quantitative study was conducted through a questionnaire distributed to a sample of 54 secondary education teachers. The findings of the research revealed that, although teachers use a variety of accommodations, they encounter difficulties in their implementation. For this reason, there is a need for further support through the strengthening of support structures and appropriate training of teachers, so that they can be assisted in their educational work and in the individualized management of students with learning difficulties within the context of inclusive education.
Thesis
Η εκπαιδευτική πολιτική παρέχει διάφορες προσαρμογές και διευκολύνσεις ώστε οι μαθητές/τριες με μαθησιακές δυσκολίες να μπορέσουν να επιτύχουν τους στόχους που καθορίζονται από το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών και να επιδείξουν επάρκεια στις εξετάσεις τους. Ωστόσο δεν παρέχει επαρκή καθοδήγηση στους/στις εκπαιδευτικούς ώστε να επιλέξουν και να εφαρμόσουν αποτελεσματικές διευκολύνσεις για την μεγιστοποίηση της απόδοσής τους κατά την αξιολόγηση. Η παρούσα μελέτη πραγματεύεται τις απόψεις των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με τις υφιστάμενες διευκολύνσεις κατά την ενδοσχολική αξιολόγηση και τις πανελλαδικές εξετάσεις για τους μαθητές/τριες με διαγνωσμένες μαθησιακές δυσκολίες, καθώς και τα εμπόδια που συναντούν κατά την εφαρμογή τους. Για το σκοπό αυτό διεξήχθη ποσοτική έρευνα με χορήγηση ερωτηματολογίου σε δείγμα 54 εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα πορίσματα της έρευνας έδειξαν ότι, αν και οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν ποικιλία διευκολύνσεων, διαπιστώνουν δυσκολίες στην εφαρμογή τους. Για το λόγο αυτό δημιουργείται η ανάγκη περαιτέρω υποστήριξης με την ενίσχυση των υποστηρικτικών δομών και την κατάλληλη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ώστε να βοηθηθούν στο εκπαιδευτικό τους έργο και στην εξατομικευμένη διαχείριση των μαθητών/τριών με μαθησιακές δυσκολίες στο πλαίσιο της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.