dc.contributor.advisor | Kougioumtzis, Georgios | |
dc.contributor.author | Τυχάλα, Αικατερίνα | |
dc.date.accessioned | 2025-07-10T11:55:40Z | |
dc.date.available | 2025-07-10T11:55:40Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11728/13088 | |
dc.description | ENGLISH ABSTRACT
This research examines the impact of technology on the education of students
with specific learning difficulties, focusing on teachers' knowledge, skills and
perceptions of the application of technology, in particular Artificial Intelligence (AI),
to support these students. The research focuses on four main research questions: (1)
what skills and knowledge do teachers possess about supporting students with specific
learning needs through technology? (2) what difficulties and barriers do they face in
implementing technology? (3) how do they assess the potential of AI to support the
education of students with special learning needs in the future? (4) what factors
influence teachers' intention to use AI?
To analyze these questions, a questionnaire was used that included two main
instruments: the Technology Acceptance Model (TAM) and DigComp 2.2, which
examine perceptions of the usefulness and ease of use of technology. In total, 131
primary school teachers participated and completed the questionnaire, which was
subjected to statistical analysis to obtain the results.
The findings of the survey indicate that teachers have generally positive
attitudes towards AI and the use of technology, but face challenges due to limited
skills and uncertainty in relation to its use in the educational process. The need for
further training and support for their integration in the classroom was identified. | en_UK |
dc.description.abstract | Η παρούσα έρευνα εξετάζει την επίδραση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση
μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, εστιάζοντας στις γνώσεις, τις ικανότητες
και τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την εφαρμογή της τεχνολογίας,
ιδιαίτερα της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ), για την υποστήριξη αυτών των μαθητών.
Η έρευνα επικεντρώνεται σε τέσσερα κύρια ερευνητικά ερωτήματα: (1) ποιες
δεξιότητες και γνώσεις κατέχουν οι εκπαιδευτικοί για την υποστήριξη μαθητών με
ειδικές μαθησιακές ανάγκες μέσω της τεχνολογίας; (2) ποιες δυσκολίες και εμπόδια
αντιμετωπίζουν στην εφαρμογή της τεχνολογίας; (3) πώς εκτιμούν τη δυνατότητα της
ΤΝ να υποστηρίξει την εκπαίδευση μαθητών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες στο
μέλλον; (4) ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την πρόθεση χρήσης της ΤΝ από τους
εκπαιδευτικούς;
Για την ανάλυση αυτών των ερωτημάτων, χρησιμοποιήθηκε ένα
ερωτηματολόγιο το οποίο περιλάμβανε δύο βασικά εργαλεία: το Technology
Acceptance Model (TAM) και το DigComp 2.2, τα οποία εξετάζουν την αντίληψη
χρησιμότητας και ευκολίας χρήσης της τεχνολογίας. Συνολικά, συμμετείχαν 131
εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι συμπλήρωσαν το
ερωτηματολόγιο, το οποίο υποβλήθηκε σε στατιστική ανάλυση για την εξαγωγή των
αποτελεσμάτων.
Τα συμπεράσματα της έρευνας υποδεικνύουν ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν
γενικά θετική στάση απέναντι στην ΤΝ και τη χρήση της τεχνολογίας, αλλά
αντιμετωπίζουν προκλήσεις λόγω περιορισμένων δεξιοτήτων και αβεβαιότητας σε
σχέση με τη χρήση τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Εντοπίστηκε η ανάγκη για
περαιτέρω εκπαίδευση και υποστήριξη για την ενσωμάτωσή τους στην τάξη. | en_UK |
dc.language.iso | el_GR | en_UK |
dc.publisher | Πρόγραμμα Ψυχολογίας, Σχολή Επιστημών Υγείας, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου | en_UK |
dc.rights | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων | en_UK |
dc.subject | Τεχνητή Νοημοσύνη | en_UK |
dc.subject | Ειδικές Μαθησιακές Ανάγκες | en_UK |
dc.subject | Τεχνολογία στην Εκπαίδευση | en_UK |
dc.subject | Ψηφιακές Δεξιότητες Εκπαιδευτικών | en_UK |
dc.title | Η Επίδραση της Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση Παιδιών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες | en_UK |
dc.title.alternative | Πρόγραμμα Ψυχολογίας, Σχολή Επιστημών Υγείας, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου | en_UK |
dc.type | Thesis | en_UK |