Show simple item record

Το μάθημα της φυσικής στην Α Γυμνασίου. Απόψεις μαθητών και εκπαιδευτικών

dc.contributor.advisorKonstantinides-Vladimirou, Katerina
dc.contributor.authorLikaki, Ioannis
dc.date.accessioned2015-12-23T07:50:07Z
dc.date.available2015-12-23T07:50:07Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11728/6937
dc.description.abstractΗ παρούσα Διπλωματική εργασία με τίτλο «Το μάθημα της Φυσικής στην Α γυμνασίου. Απόψεις μαθητών και εκπαιδευτικών» διαπραγματεύεται την εισαγωγή του μαθήματος της Φυσικής στην Α τάξη του Γυμνασίου και πως αντιλαμβάνονται την εισαγωγή του μαθήματος οι μαθητές που το διδάχθηκαν και οι καθηγητές που το δίδαξαν. Προτού παρουσιαστεί η μεθοδολογία της έρευνας και η ανάλυση των ερευνητικών δεδομένων, γίνεται αναφορά σε θεωρία σχετική με τη Φυσική και τη διδασκαλία της. Θεωρείται απαραίτητο να δοθούν στον αναγνώστη πληροφορίες σχετικές με τη διδακτική, τη μάθηση και τις θεωρίες που τις συνοδεύουν, τόσο σε γενικότερο επίπεδο όσο και πιο συγκεκριμένα στο μάθημα της Φυσικής. Συζητείται η αξία του πειράματος, το οποίο αποτελεί τον βασικό κορμό του μαθήματος της Φυσικής της Α Γυμνασίου. Οι ιδέες των μαθητών και το πώς αυτές (οι ιδέες) δημιουργούνται είναι σημαντικά για την εξαγωγή των συμπερασμάτων μετά από την εκτέλεση του πειράματος. Αναφορικά στη μεθοδολογία, η παρούσα μελέτη αποτελεί ποιοτική έρευνα και είναι σχεδιασμένη ως ανασκόπηση, γιατί ενδιαφέρεται για τις αντιλήψεις που έχουν μαθητές και εκπαιδευτικοί για το μάθημα της Φυσικής σε μια συγκεκριμένη τάξη. Τα δεδομένα έχουνν συλλεγεί από ένα δείγμα 22 ατόμων: 17 μαθητές που είχαν διδαχτεί το μάθημα της Φυσικής στην Α Γυμνασίου και 5 εκπαιδευτικοί που δίδαξαν Φυσική στην Α τάξη Γυμνασίου. Η συλλογή των δεδομένων έγινε με δύο μεθόδους: ομάδες εστίασης (για όλους τους συμμετέχοντες μαθητές και για 3 από τους εκπαιδευτικούς) και συνέντευξη (για δύο από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς). Η ανάλυση των δεδομένων η οποία έγινε με την μέθοδο ανάλυσης περιεχομένου, δίνει απαντήσεις στα ερευνητικά ερωτήματα και οδηγεί στα ανάλογα συμπεράσματα. Μετά την παράθεση των συμπερασμάτων, γίνονται προτάσεις για τη βελτίωση του μαθήματος της Φυσικής της Α Γυμνασίου.en_UK
dc.language.isoel_GRen_UK
dc.publisherΠρόγραμμα Δημόσιας Διοίκησης, Σχολή Οικονομικών Επιστημών & Δοίκησης, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφουen_UK
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτωνen_UK
dc.subjectΦυσικήen_UK
dc.subjectΓυμνάσιοen_UK
dc.subjectπείραμαen_UK
dc.subjectδιδακτικήen_UK
dc.subjectμαθητέςen_UK
dc.subjectεκπαιδευτικοίen_UK
dc.subjectομάδες εστίασηςen_UK
dc.subjectσυνέντευξηen_UK
dc.titleΤο μάθημα της φυσικής στην Α Γυμνασίου. Απόψεις μαθητών και εκπαιδευτικώνen_UK
dc.typeThesisen_UK


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record