Show simple item record

Σχολική ηγεσία: η συμβολή της συναισθηματικής νοημοσύνης στην αποτελεσματική της άσκηση

dc.contributor.advisorDimasi, Maria
dc.contributor.authorHadjidamianos, Gerasimos
dc.date.accessioned2015-12-23T08:19:22Z
dc.date.available2015-12-23T08:19:22Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11728/6938
dc.description.abstractΗ άσκηση της ηγεσίας στη σύγχρονη κοινωνία είναι πολύ σημαντική. Ανάλογα με τον τρόπο άσκησής της επιτυγχάνεται η ολική ή η μερική αξιοποίηση των εργαζομένων και του υλικοτεχνικού εξοπλισμού ενός οργανισμού. Ο διευθυντής μιας σχολικής μονάδας καλείται σε καθημερινή βάση να στηρίζει και να διευκολύνει το έργο των εκπαιδευτικών, ενθαρρύνοντας την εμπλοκή τους σε δραστηριότητες που οδηγούν στην ανάπτυξη των μαθητών. Παράλληλα, πρέπει να μεταφέρει οράματα-ιδανικά και να δημιουργεί την κατάλληλη κουλτούρα και κλίμα για την αποτελεσματικότερη επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων. Σκοπός της παρούσας εργασίας, με τη μέθοδο της βιβλιογραφικής ανασκόπησης, είναι η ανάλυση των μοντέλων ηγεσίας και η ανακάλυψη των παραγόντων εκείνων που επιδρούν βελτιωτικά, απογειώνοντας την ανθρώπινη απόδοση σε όλους τους τομείς της ζωής του, κυρίως δε κατά την άσκηση της εκπαιδευτικής ηγεσίας. Σημείο αναφοράς αποτελεί η πλαισίωση της ηγεσίας από τη συναισθηματική νοημοσύνη, αφού αποδείχθηκε από πλήθος ερευνών η χρησιμότητα των θεωριών της συναισθηματικής νοημοσύνης σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας, όπως η αύξηση της δυνατότητας άσκησης αποτελεσματικής ηγεσίας, ακαδημαϊκής επίδοσης, εργασιακής απόδοσης, ποιότητας ζωής και υγείας των ασθενών. Επιπλέον, αναπτύχθηκαν ειδικά προγράμματα εκμάθησης των δεξιοτήτων που τη χαρακτηρίζουν, με εντυπωσιακά θετικά αποτελέσματα. Οι μεγάλοι ηγέτες είναι γνώστες των θεωριών της συναισθηματικής νοημοσύνης και λειτουργούν εκμεταλλευόμενοι θετικά τον συναισθηματικό κόσμο των συνεργατών τους, εκμαιεύοντας το μέγιστο των δυνατοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού που έχουν.en_UK
dc.language.isoel_GRen_UK
dc.publisherΠρόγραμμα Δημόσιας Διοίκησης, Σχολή Οικονομικών Επιστημών & Δοίκησης, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφουen_UK
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτωνen_UK
dc.subjectΗγεσίαen_UK
dc.subjectΕκπαιδευτική Ηγεσίαen_UK
dc.subjectΣχολική Ηγεσίαen_UK
dc.subjectΣυναισθηματική Νοημοσύνηen_UK
dc.titleΣχολική ηγεσία: η συμβολή της συναισθηματικής νοημοσύνης στην αποτελεσματική της άσκησηen_UK
dc.typeThesisen_UK


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record