Browsing by Subject "Tourism"

Now showing items 1-11 of 11

  • Customer satisfaction at Aloni all suite hotel in the peninsula area of Akamas in the country of Pafos-Cyprus : an application of the servqual model 

    Demetriou, Demetrios (Business Administration Programm, School of Economic Sciences and Business, Neapolis University Pafos, 2012)
    Purpose: This dissertation aims to study customer satisfaction at Aloni All-Suite hotel in the county of Pafos in the Republic of Cyprus. Design/Methodology/Approach: The conceptual model for measuring service quality ...

  • Customer satisfaction towards service quality in 5star hotels industry in Paphos 

    Mikellides, Epiphanios (Business Administration Programm, School of Economics Sciences and Business, Neapolis University Paphos, 2012)
    Purpose - This research project aims to assess the views of customers about the service quality which tourism receive in 5star hotels in Pafos, Cyprus. Thus it is essential that service providers understand and assess ...

  • Hotel Resort & Spa development for disable people 

    Gjino, Vasilis (Business Administration Programm, School of Economic Sciences and Business, Neapolis University Pafos, 2016)
    All disabled people have the right on accessible tourism like all normal people, because they are normal people. The development of a hotel for disable persons will be the perfect project for Cyprus Tourism Industry and ...

  • Marketing tourism in Cyprus industry 

    Mavronikolas, Kyriakos (Barchelor in Accounting Banking and Finance, Shcool of Business, Neapolis University Pafos, 2015-07-09)
    Tourism is very important for every country for many years now. Many economies of many countries depend on the tourism. As years go by, Cyprus economy depends on the tourism industry and every year there is a growth on the ...

  • A Privacy-by-Design Contextual Suggestion System for Tourism 

    Efraimidis, Pavlos S.; Drosatos, George; Arampatzis, Avi; Stamatelatos, Giorgos; Athanasiadis, Ioannis N. (MDPI, 2016-05-05)
    We focus on personal data generated by the sensors and through the everyday usage of smart devices and take advantage of these data to build a non-invasive contextual suggestion system for tourism. The system, which we ...

  • Public and Private Tourism Law in Greece 

    Kardoulia, Evanthia (ESHTE - Estoril Higher Institute for Tourism and Hotel Studies, 2022)
    In Greek, the term “tourism” entered our national legislation for the first time with Law No. 4377/1929 “ On ratification of the 23 March 1929 Law Decree on a Greek organisation of Tourism” (Government Gazette 2 A´ 285), ...

  • Pythia: A Privacy-enhanced Personalized Contextual Suggestion System for Tourism 

    Drosatos, George; Efraimidis, Pavlos S.; Arampatzis, Avi; Stamatelatos, Giorgos; Athanasiadis, Ioannis N. (COMPSAC, 2015-07)
    We present Pythia, a privacy-enhanced non-invasive contextual suggestion system for tourists, with important architectural innovations. The system offers high quality personalized recommendations, non-invasive operation ...

  • Η δημιουργία αξίας στις χερσαίες μεταφορές τουρισμού στο πλαίσιο της βελτιστοποίησης της ποιότητας των τουριστικων υπηρεσιών στα ελληνικά νησιά. Η περίπτωση του νομού Χανίων 

    Τερεζάκης, Ελευθέριος (Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων, Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου, 2023-01)
    Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να αναλυθούν οι χερσαίες υπηρεσίες τουριστικών μεταφορών, να γίνουν κατανοητά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι τουρίστες καθώς και οι οδηγοί των εν λόγω εταιριών και ως ...

  • Μεθοδολογία εφαρμογής ψηφιακού μάρκετινγκ από νεοσύστατες ΜμΕ στον κλάδο της φιλοξενίας στην Ελλάδα 

    Γουλέτα, Ευαγγελία (Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Ψηφιακό Μάρκετινγκ , Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου, 2023-01)
    Αυτή η έρευνα εξετάζει την υιοθέτηση πρακτικών ψηφιακού μάρκετινγκ από ΜΜΕ στην ξενοδοχειακή βιομηχανία της Ελλάδας. Προκειμένου να κατανοήσουμε την υιοθέτηση ψηφιακών επιχειρηματικών τεχνολογιών από ΜΜΕ στην Ελλάδα, ...

  • Τεχνητή Νοημοσύνη και Μηχανική μάθηση στον τομέα του Τουρισμού 

    Παπαδόπουλος, Θεόδωρος (Μεταπτυχιακό στα Πληροφοριακά Συστήματα και Ψηφιακή Καινοτομία, Σχολή Διοίκησης και Επιστήμης Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου, 2023-06)
    Η μηχανική μάθηση (ML) έχει φέρει επανάσταση σε διάφορες βιομηχανίες με την ικανότητά της να αναλύει τεράστια σύνολα δεδομένων και να προβλέπει μελλοντικά αποτελέσματα. Ο κλάδος της φιλοξενίας, ως ένας από τους μεγαλύτερους ...

  • Ψηφιακοί τρόποι προώθησης τουριστικών προϊόντων/υπηρεσιών των τουριστικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα 

    Πασταλάτζη, Μαγδαληνή (Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Ψηφιακό Μάρκετινγκ, Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου, 2023)
    Πρόλογος Η παρούσα εργασία εστιάζει στη διερεύνηση της αξιοποίησης διαφόρων ψηφιακών μεθόδων και στρατηγικών για την προώθηση τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών στην Ελλάδα. Παρά το γεγονός ότι είναι μια χώρα με πλούσια ...