dc.contributor.advisor | Παπασταμάτης, Αδαμάντιος | |
dc.contributor.author | Κοκκινοπούλου, Δέσποινα | |
dc.date.accessioned | 2018-05-12T08:11:01Z | |
dc.date.available | 2018-05-12T08:11:01Z | |
dc.date.issued | 2017-11 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11728/10829 | |
dc.description | This project presents a study of intercultural education with the aim of
mobilizing the educational community to eliminate xenophobia. The project, based on
research questions and with examples concerning the Greek educational system, helps
us to understand in what ways the educational system contributes to the adoption of a
positive or negative attitude towards multiculturalism.
Through the labeling of the kinds and of the aspects of diversity, two
tendencies are held in the face of difference, fear or respect. Of course, the goal of this
work is to show respect as a behavioral stand towards diversity. Educators can
achieve this by making children understand human rights and everyone’s right to
differ.
This project is not only aimed at informing about the topic it deals with, but also
about the critical processing of the subject (the critical issue). Substantially, it aims to
explore more deeply the multiple expressions of intercultural education. This reflects
the need to cultivate respect for the different and to eradicate racist perceptions, the
recognition of human rights, the catalytic role of the educator in combating
xenophobia and racism, and underlines ways of providing equal opportunities to all
students by the educator. | en_UK |
dc.description.abstract | Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μια έρευνα γύρω από τη σημασία και
την αναγκαιότητα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, με στόχο την κινητοποίηση των
εκπαιδευτικών στην εξάλειψη της ξενοφοβίας. Η παρούσα εργασία λοιπόν,
στηριζόμενη σε ερευνητικά ερωτήματα και σε παραδείγματα που αφορούν στο
ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, μας διευκολύνει να καταλάβουμε με ποιους τρόπους
τελικά το εκπαιδευτικό σύστημα συμβάλλει στην υιοθέτηση θετικής ή αρνητικής
στάσης απέναντι στην πολυπολιτισμικότητα.
Mέσα από την επισήμανση των ειδών διαφορετικότητας και των πτυχών της
διαφορετικότητας υποδεικνύονται δύο στάσεις που τηρούμε απέναντι στην
διαφορετικότητα, το φόβο ή το σεβασμό. Βέβαια, στόχος της εργασίας είναι η
ανάδειξη του σεβασμού ως στάσης συμπεριφοράς απέναντι στη διαφορετικότητα.
Αυτό μπορεί να το πετύχει ο εκπαιδευτικός κάνοντας τα παιδιά να κατανοήσουν τα
ανθρώπινα δικαιώματα και το δικαίωμα του καθενός να διαφέρει.
Η εργασία δεν έχει μόνο στόχο την ενημέρωση πάνω στο θέμα που
πραγματεύεται, αλλά την κριτική επεξεργασία του θέματος. Ουσιαστικά, έχει στόχο
της να διερευνηθούν βαθύτερα οι πολλαπλές εκφάνσεις της διαπολιτισμικής
εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό καταδεικνύεται η ανάγκη καλλιέργειας του σεβασμού
προς το διαφορετικό και η εκρίζωση των ρατσιστικών αντιλήψεων, η αναγνώριση
των ανθρώπινων δικαιωμάτων, ο καταλυτικός ρόλος του εκπαιδευτικού στην
καταπολέμηση της ξενοφοβίας και του ρατσισμού και τέλος επισημαίνονται τρόποι
παροχής ίσων ευκαιριών σε όλους τους μαθητές από τον εκπαιδευτικό. | en_UK |
dc.language.iso | el_GR | en_UK |
dc.publisher | Πρόγραμμα Δημόσιας Διοίκησης, Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου | en_UK |
dc.rights | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων | en_UK |
dc.subject | ξενοφοβία | en_UK |
dc.subject | ρόλος εκπαιδευτικού | en_UK |
dc.subject | θρησκευτικές διαφορές | en_UK |
dc.subject | πολυπολιτισμικότητα | en_UK |
dc.subject | διαφορετικότητα | en_UK |
dc.title | Ξενοφοβικές τάσεις και θρησκευτικές διαφορές στα σχολεία: Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην αντιμετώπισή τους | en_UK |
dc.type | Thesis | en_UK |