Nudge Marketing: Τεχνικές και στρατηγικές που επηρεάζουν τη συμπεριφορά του καταναλωτή ως προς τη λήψη αγοραστικών αποφάσεων και πως αυτές μπορούν να εφαρμοστούν σε μια νεοφυής εταιρία. Μια μελέτη περίπτωσης της εταιρίας Seiunica

Μπουτσικάρη, Ευδοκία (2022-05)

Thesis

Ο βασικός σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι η μελέτη της έννοιας και της συμβολής του Nudge Marketing στη λήψη αγοραστικών αποφάσεων, ειδικά σε ό,τι αφορά την ψηφιακή πραγματικότητα. Η ώθηση, ως μια τεχνική του μάρκετινγκ μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά των καταναλωτών, χωρίς ο καταναλωτής να το γνωρίζει ενεργά. Επομένως, για την επίτευξη αυτού του σκοπού, στα πρώτα κεφάλαια της εργασίας γίνεται μια εκτενής βιβλιογραφική μελέτη από προηγούμενες έρευνες των ήδη υπαρχουσών τεχνικών και στρατηγικών που επηρεάζουν τη συμπεριφορά του καταναλωτή αλλά και τη τελική λήψη των αγοραστικών αποφάσεών του. Στη συνέχεια, ένας επιμέρους στόχος είναι η μελέτη της τρέχουσας συμπεριφοράς των καταναλωτών ως προς τη λήψη αγοραστικών αποφάσεων, η οποία πραγματοποιήθηκε μέσω της ποσοτικής έρευνας και τη χρήση ερωτηματολογίου. Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει ερωτήσεις κλειστού τύπου και αποσκοπεί στην μελέτη της επίδρασης των τεχνικών του nudge marketing στη συμπεριφορά και ψυχολογία του καταναλωτικού κοινού. Ακολουθούν τα δύο βασικά ερευνητικά ερωτήματα της παρούσας εργασίας που αφορούν τις παρακάτω ερωτήσεις: 1)Ποιες τεχνικές και στρατηγικές Nudge Marketing που εφαρμόζονται, επηρεάζουν τη λήψη των αγοραστικών αποφάσεων των καταναλωτών σήμερα στον τομέα της γυναικείας μόδας στην Ελλάδα; 2)Πως μπορούν οι τεχνικές αυτές να εφαρμοστούν ηθικά στην εταιρία seiunica; Το κεντρικό ερευνητικό ερώτημα της μελέτης απαντάται μέσα από τη μελέτη περίπτωσης (Case Study) της ελληνικής νεοφυούς επιχείρησης γυναικείων ενδυμάτων. Καταλυτικό ρόλο διαδραματίζει η εξαγωγή των συμπερασμάτων, μέσω των οποίων θα οδηγηθεί στις κατάλληλες για εκείνη τεχνικές και στρατηγικές στόχευσης αλλά και την αποφυγή κάποιων άλλων.