Τα οφέλη του Social Media Marketing σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα
ENGLISH ABSTRACT: This thesis aims to study the use of Social Media Marketing (SMM) during the operation and development of small and medium enterprises in Greece, as well as to analyze the resulting benefits. More specifically, they studied in depth the social media platforms and the digital tools that can be used by small and medium businesses, as well as what is included in a strong SMM strategy to increase sales and create a strong brand, and how a business can successfully promote its brand. Finally, the impact of SMM on consumer behavior is evaluated. The methodology used to prepare the work is primary research. This work includes the collection and analysis of relevant literature and then analysis of the results of the questionnaire that has been developed for this research The multifaceted method of SMM is thoroughly analyzed, studying how it is implemented and how it works, the advantages and disadvantages of this application, and some important examples of successful SMM implementation by small and medium enterprises in Greece are presented. In addition, the most popular social media platforms are analyzed as to how they can be used by businesses. The results obtained from the questionnaire document the importance of the use of SMM, while at the same time, they reveal that the participants enjoy to a great extent the content and photos on the company's social media pages. Also, it is concluded that social media has a great influence on the purchasing decisions of the public and contributes significantly to building strong brands and increasing recognition. Businesses can benefit from the answers given by the participants, as important insights are extracted about what goes into a successful SMM strategy for increasing sales and dynamic business visibility on social media. More specifically, useful findings emerge regarding the preferences and desires of consumers as far as the actions of businesses on social media are concerned.
Στόχος της παρούσας διατριβής είναι να μελετηθεί η χρήση του Social Media Marketing (SMM) κατά την λειτουργία και ανάπτυξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα, καθώς και να αναλυθούν τα οφέλη που προκύπτουν. Πιο συγκεκριμένα, μελετώνται ως βάθος τα κανάλια επικοινωνίας αλλά και τα ηλεκτρονικά εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τι περιλαμβάνει μια σωστή στρατηγική SMM για την αύξηση των πωλήσεων και την δημιουργία ενός ισχυρού brand, καθώς και οι τρόποι που μπορεί να προβάλει μια επιχείρηση με επιτυχία το brand της. Τέλος, αξιολογείται ο αντίκτυπος που επιφέρει το SMM στην συμπεριφορά του καταναλωτή. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για την εκπόνηση της εργασίας είναι πρωτογενής. Η παρούσα εργασία περιλαμβάνει συλλογή και ανάλυση σχετικής βιβλιογραφίας και στη συνέχεια ανάλυση των αποτελεσμάτων του ερωτηματολόγιο που έχει αναπτυχθεί για τους σκοπούς της παρούσας έρευνας Αναλύεται διεξοδικά η πολύπτυχη μέθοδος του SMM, μελετώντας τον τρόπο εφαρμογής και λειτουργίας του, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα αυτής της εφαρμογής και παρουσιάζονται ορισμένα σημαντικά παραδείγματα επιτυχούς εφαρμογής SMM από μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Επιπρόσθετα, αναλύονται οι δημοφιλέστερες πλατφόρμες social media αλλά και πως μπορούν να χρησιμοποιηθούν από επιχειρήσεις. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από το ερωτηματολόγιο τεκμηριώνουν την σημαντικότητα της χρήσης του SMM, ενώ παράλληλα φανερώνουν πως οι συμμετέχοντες απολαμβάνουν σε μεγάλο βαθμό το περιεχόμενο και τις φωτογραφίες στις εταιρικές σελίδες των επιχειρήσεων στα social media. Επίσης, συμπεραίνεται ότι τα social media έχουν μεγάλη επιρροή στις αγοραστικές αποφάσεις του κοινού και συμβάλλουν σημαντικά στο χτίσιμο ισχυρών brands και την περεταίρω αναγνωρισιμότητα. Οι επιχειρήσεις μπορούν να επωφεληθούν από τις απαντήσεις που έχουν δώσει οι συμμετέχοντες, καθώς εξάγονται σημαντικά στοιχεία σχετικά με τι περιλαμβάνει μια επιτυχημένη στρατηγική SMM για την αύξηση των πωλήσεων και την δυναμική προβολή της επιχείρησης στα social media. Πιο συγκεκριμένα, προκύπτουν χρήσιμα ευρήματα σχετικά με τις προτιμήσεις και τις επιθυμίες των καταναλωτών όσο αφορά τις ενέργειες των επιχειρήσεων στα social media.