dc.contributor.advisor | Persefoni Fokiali | |
dc.contributor.advisor | Goulas, Christos | |
dc.contributor.author | Παπακυριακού, Αποστολίνα | |
dc.date.accessioned | 2025-07-08T11:47:27Z | |
dc.date.available | 2025-07-08T11:47:27Z | |
dc.date.issued | 2025-01 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11728/13035 | |
dc.description | ENGLISH ABSTRACT
Parental involvement in the education of their children has been consistently linked to
positive academic performance. Research findings indicate that children whose parents
actively engage in their educational journey tend to achieve higher academic results
compared to those whose parents participate less or not at all. Parental involvement not
only influences academic progress but also contributes to students' socio-emotional
development, enhancing their overall educational experience.
The impact of parental participation on student performance has drawn attention from both
the research community and educational policymakers. Strengthening the collaboration
between schools and parents has become a key focus in modern educational policies, as it
is recognized as a crucial factor in improving the learning process and creating a supportive
environment for students.
In this context, the present study aims to explore the collaboration between schools and
parents, examining both ways to enhance this relationship and its effects on students'
academic performance. The methodology employed is based on quantitative research,
using a structured questionnaire addressed to both teachers and parents. Through the
collected responses, the study captures the perspectives and experiences of these two
groups regarding the level of collaboration, the challenges encountered, and possible
improvements that could be implemented.
The findings of the study reveal that although a certain level of cooperation exists between
educators and parents, and there is a shared willingness to work together, there is still
significant room for improvement. The main challenges identified include a lack of
systematic communication, differing expectations between schools and parents, and the
need for more active parental involvement in the educational process. Therefore,
strengthening this collaboration is a crucial factor for enhancing students’ adaptation and
progress, both academically and socio-emotionally | en_UK |
dc.description.abstract | Η συμμετοχή των γονέων στην εκπαίδευση των παιδιών τους έχει αποδειχθεί ότι συνδέεται
σταθερά θετικά με τις ακαδημαϊκές επιδόσεις των μαθητών. Ερευνητικά δεδομένα
καταδεικνύουν ότι τα παιδιά των οποίων οι γονείς εμπλέκονται ενεργά στην εκπαιδευτική
τους πορεία εμφανίζουν υψηλότερες επιδόσεις σε σύγκριση με εκείνα των οποίων οι
γονείς δεν συμμετέχουν ή συμμετέχουν σε μικρότερο βαθμό. Η γονική εμπλοκή δεν
επηρεάζει μόνο την ακαδημαϊκή πρόοδο αλλά συμβάλλει και στην κοινωνικο συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών, ενισχύοντας τη συνολική εκπαιδευτική τους
εμπειρία.
Ο αντίκτυπος της γονικής συμμετοχής στις επιδόσεις των μαθητών έχει προσελκύσει το
ενδιαφέρον τόσο της ερευνητικής κοινότητας όσο και των φορέων χάραξης εκπαιδευτικής
πολιτικής. Η ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ σχολείου και γονέων αποτελεί βασικό
ζήτημα στις σύγχρονες εκπαιδευτικές πολιτικές, καθώς αναγνωρίζεται ως κρίσιμος
παράγοντας για τη βελτίωση της μαθησιακής διαδικασίας και τη δημιουργία ενός
υποστηρικτικού περιβάλλοντος για τους μαθητές.
Σε αυτό το πλαίσιο, η παρούσα εργασία εστιάζει στη διερεύνηση της συνεργασίας
σχολείου και γονέων, εξετάζοντας τόσο τους τρόπους ενίσχυσης αυτής της σχέσης όσο και
τις επιπτώσεις της στην ακαδημαϊκή απόδοση των μαθητών. Η μεθοδολογία που
χρησιμοποιείται βασίζεται σε ποσοτική έρευνα, με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου,
το οποίο απευθύνεται τόσο σε εκπαιδευτικούς όσο και σε γονείς. Μέσω των απαντήσεων
που συλλέχθηκαν, αποτυπώνονται οι απόψεις και οι εμπειρίες των δύο αυτών ομάδων
σχετικά με το επίπεδο συνεργασίας που υπάρχει, τις προκλήσεις που αντιμετωπίζονται και
τις πιθανές βελτιωτικές παρεμβάσεις που μπορούν να εφαρμοστούν.
Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι, παρά την ύπαρξη ενός επιπέδου συνεργασίας
μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων και μιας θετικής πρόθεσης για κοινή δράση,
εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης. Οι προκλήσεις που
προκύπτουν σχετίζονται κυρίως με την έλλειψη συστηματικής επικοινωνίας, τη
διαφοροποίηση των προσδοκιών μεταξύ σχολείου και γονέων, καθώς και με την ανάγκη
για πιο ενεργή συμμετοχή των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ως εκ τούτου, η
ενίσχυση αυτής της συνεργασίας αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την καλύτερη
προσαρμογή και εξέλιξη των μαθητών, τόσο σε ακαδημαϊκό όσο και σε ψυχοκοινωνικό
επίπεδο. | en_UK |
dc.language.iso | el_GR | en_UK |
dc.publisher | Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Δημόσιας Διοίκησης, Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης, Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου | en_UK |
dc.rights | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων | en_UK |
dc.subject | γονική εμπλοκή | en_UK |
dc.subject | ακαδημαϊκή απόδοση | en_UK |
dc.subject | συνεργασία σχολείου-γονέων | en_UK |
dc.subject | συμπεριφορικές επιπτώσεις | en_UK |
dc.subject | επιτυχία μαθητών | en_UK |
dc.subject | διοίκηση σχολείου | en_UK |
dc.subject | επικοινωνία εκπαιδευτικών-γονέων | en_UK |
dc.title | Η Συνεργασία Σχολείου και Γονέων: Τρόποι Ενίσχυσης και Επιπτώσεις στην Ακαδημαϊκή Απόδοση των Μαθητών | en_UK |
dc.title.alternative | Διπλωματική Εργασία η οποία υποβλήθηκε προς απόκτηση Μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στη Δημόσια Διοίκηση με Κατεύθυνση την Εκπαιδευτική Διοίκηση στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφος | en_UK |
dc.type | Thesis | en_UK |