Search
Now showing items 1-10 of 25
Management of time , a New Responsibility for Executives
(Bureau of Business Research, 1971)
In the complex business environment that exists today, executive responsibility can no longer be allocated only to the limited traditional administrative resources: manpower, money, materials, and market behavior.
Communication, a managerial myth
(1978-08)
Comunication is onc of the most widely used and least understood concepts current among managerof modern corporations.
Inflationary Expectations And Stock-Bond Yield Differentials
(Palgrave Macmillan Journals, 1980)
Global inflationary trends have for many decades eroded the purchasing power of money and have become embodied in the structure of security yields. This article explores the uses of various data formats to represent ...
Leadership: demythologizing some concepts
(1988)
Leadership is a topic of almost universal fascination. Popular attention focuses on it because its overtones of success, power, and prestige are traditionally admired and pursued human goals; academic interest in it is ...
Communication: panacea or pain in the neck?
(1978)
This article analyzes whether communication can solve all management problems. With the rapid technological developments in methods of communication, corporate managers have become more increasingly dependent on electronic ...
Εισαγωγή στην οικονομική των επιχειρήσεων
(Αφοί Κυριακίδη, 2005)
Η παρούσα έκδοση της «Εισαγωγής στην Oικονομική των Eπιχειρήσεων» είναι
βελτιωμένη και περιλαμβάνει νέα σύγχρονα θέματα που είναι απολύτως απαραίτητα
για τους φοιτητές. Μερικά από τα θέματα αυτά είναι τα εξής:
1. Η ...
Χρηματοοικονομική λογιστική : Πρακτικές εφαρμογές
(Αφοί Κυριακίδη, 2008)
Σκοπός του βιβλίου αυτού είναι να παρουσιάσει μια σειρά από παραδείγματα
και λυμένες ασκήσεις, ώστε να βοηθήσει τον φοιτητή της
Χρηματοοικονομικής Λογιστικής να ασχοληθεί με πρακτικά προβλήματα
και εφαρμογές και να ...
Χρηματοδότηση και αξιολόγηση επενδύσεων. τ. 2ος
(Αφοί Κυριακίδη, 2010)
Το βιβλίο αυτό αποτελεί συνέχεια του βιβλίου της Χρηματοδότησης
και Αξιολόγησης Επενδύσεων Ι. Στην αρχή παρουσιάζονται τα
βασικά θέματα της βραχυχρόνιας και μακροχρόνιας χρηματοδότησης,
οι προΌποθέσεις και τα κριτήρια ...
Βασικές αρχές του μάρκετινγκ
(Αφοί Κυριακίδη, 2005)
Η εκδοση αυτη αποτελει επιλογη των βασικων εννοιων των κεφαλαιων πoυ
nαρουσιαστηκαν αρχικα στους δύο τόμους των βιβλιων "Βασικες αρχες του
Μαρκετινγκ ".
Η επιλογη αυτη υπαγορευτηκε κυριως απα τις διδακτικες αναγκες των ...
Χρηματοδότηση και αξιολόγηση επενδύσεων. 1ος τ.
(Αφοί Κυριακίδη, 2008)
Τό βιβλίο αύτό είναι προϊόν διδασκαλίας δύο έτών τού μαθήματος τής
χρηματοδοτήσεως στούς φοιτητές του τρίτου έτους τού οίκο νομικού
τμήματος της Σχολής Ν.σΕ. 'Αποτελεί κυρίως έκδοση μέρους τών
σημειώσεων τών παραδόσεών ...