Search
Now showing items 1-10 of 47
Τα Χειρόγραφα των Μονών Τιμίου Προδρόμου Σερρών και Παναγίας Αχειροποιήτου του Παγγαίου ( Κόνιτσας) : Η Ιστορία των Αριθμών
(1995)
Οι επιστημονικές εργασίες που σχετίζονται με την ιστορία και τον πολιτισμό της πόλης των Σερρών και της ευρύτερης περιοχής της είναι πάντα ευπρόσδεκτες στον ανήσυχο πνευματικό ιστό των κατοίκων, στους ανθρώπους που διψούν ...
El reinado de Basilio II: literatura y vida cultural
(Αποστολική Διακονία της εκκλησίας της Ελλάδος, 2008)
El largo reinado de Basilio II (976-1025) ha sido caracterizado en et pasado como una de las épocas mas «anticulturales» de Bizancio, por la razon de gue el emperador nunca mostro un interés personal por la literarura, ...
Βιβλιογραφικές σελίδες
(Μορφωτικός Όμιλος Κομοτηνής, 1980)
Με άφορμη την έναρξη των άνασκαφικων δραστηριοτήτων στον 'Άγιο Χαράλαμπο της Μαρωνειας ό Θ. Χ. Άλιπράντης θέτει στη διάθεσή του εύρύτερου έπιστημoνικoυ κοινου τις πρωτες εγκυρες πληρoφoρίες για το μνημείο, που συνοδεύονται ...
Ένα χρονικό της Μονής Βαρνακόβας
(Πατριαρχικόν Ίδρυμα Πατερικών Μελετών, 1979)
Σε παλιότερη ενασχόλησή μου με ορισμένα ζητήματα βυζαντινης τοπογραφίας στην περιοχη της κοιλάδας του ποταμου Μόρνου μου δόθηκε ή ευκαιρία να αναδιφήσω στα αρχεία της μονής Βαρνάκοβας , στην όποία σώθηκαν και φυλάσσονται ...
Παρατηρήσεις σε ορισμένες παλαιοχριστιανικές βασιλικές με φάσεις βυζαντινής περιόδου στη Δυτική Στερεά Ελλάδα
(Πατριαρχικόν Ίδρυμα Πατερικών Μελετών, 1981)
Οί λίγες-σε σύγκριση με άλλες περιοχες της ύπαρχίας του 'Ιλλυρικου- παλαιοχριστιανικες βασιλικες που έπισημάνθηκαν στό χωρο της Δυτικης Στερεας έξακολουθουν να παραμένουν και τα λιγότερο γνωστα μνημεία στό σύνολο των ...
Ο τάφος της ''γονοκλησίας'' στα όρια αρτοτίνας-γραμμένης οξύας. Ένας παραμελημένος μακεδονικός τάφος στα Βαρδούσια
(Εταιρεία Ναυπακτιακών μελετών, 2004)
Το μνημείο που θα σας παρουσιάσω στη συνέχεια δεν είναι άγνωστο στην έρευνα όμως παρέμεινς για δεκαετίες αδιάφορο για τις αρμόδιες αρχές του Υπουργείου Πολιτισμού ως το 1969 που, με ενέργειες ενός ντόπιου ανώτατου τότε ...
Μιχαήλ Ψελλός: η στάση του Βάρδα Σκληρού
(1989)
Η άνοδος του Βασιλείου Β' ΤΟ 976 στον αυτοκρατορικό θρόνο του Βυζαντίου συμπίπτει με την αρχή δύο μεγάλων εξεγέρσεων από εκπροσώπους της τάξης των ''δυνατών'' του Βάρδα Φωκά και του Βάρδα Σκληρού. Ο Σκληρός κινείται ύποπτα ...
Προδρομικά αποσημειώματα: βραχέα χρονικά σημειώματα τεσσάρων κατάστιχων της μονής Τιμίου Σταυρού Προδρόμου Σερρών των ετών 1730-1806 μετά "παραρτήματος" δύο γραμμάτων: "ζητείας" και επικυρώσεως
(Εταρεία Μελέτης και Έρευνας της Ιστορίας των Σερρών (Ε.Μ.Ε.Ι.Σ.), 2013)
Ή επανεμφάνιση των έλληνικων χειρογράφων που αφαίρεσαν
οί Βούλγαροι απο τις δύο μεγάλες μονες τού Μακεδονικού χώρου,
της Παναγίας Άχειροποιήτου τού Παγγαίου (της επονομαζομένης
Κοσίνιτσας) και τού Τιμίου Προδρόμου τοϋ ...
Συμβολή στη μελέτη των προβλημάτων Βυζαντινής τοπογραφίας στη Δυτική Στερεά (12ος-13ος αι.) : πηγές και δεδομένα
(Κέντρο Βυζαντινών Ερευνών, Α.Π.Θ., 1985)
Η μελέτη των βυζαντινών αρχαιοτήτων της Δυτικής Στερεάς είναι γεγονός ότι αναπτύχτηκε σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Την πρώτη συστηματική ώθηση έδωσε στην έρευνα ο Θ' τόος του Αρχείου Βυζαντινών Μνημνείων στα οποία γόνεται ...
Ευσταθίου Αρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης: Πρόλογος των Πινδαρικών Παρεκβολών (35-38) : Για τους Ολυμπιακούς Αγώνες
(2000)
Συγκρίνει τον εαυτό του με τους ομότεχνους του. Νιώθει ανώτερος. Έχει τη χάρη του. Έχει την ταλαιπωρία το. Πολλά διαισθάνεται, υπαινίσσεται, γνωρίζει, σέβεται, κρίνει. Υπάρχει ο μύθος, ο θρύλος, που προσφέρεται ως θρησκευτική ...