School of Economic Sciences and Business: Recent submissions
Now showing items 121-140 of 621
-
Students from different cultural backgrounds, their difficulties upon elementary school entry in Greece and teachers’ intercultural educational practices
(European center for research training and development UK, 2016)The present research aims to explore intercultural practices that are adopted by primary school teaches so as to address the difficulties faced by students from multicultural backgrounds upon their school entry. Moreover, ...
-
Σχολικός εκφοβισμός : απόψεις εκπαιδευτικών για τα χαρακτηριστικά θύτη και θύματος
(Ινστιτούτο εκπαιδευτικής πολιτικής, 2016)Ο σχολικός εκφοβισμός (bullying) αναγνωρίζεται πλέον ως ένα σημαντικό πρόβλημα, το οποίο διαταράσσει την ομαλή σχολική λειτουργία σε πολλές χώρες του κόσμου και απαιτεί την έγκαιρη αναγνώριση, αντιμετώπιση και πρόληψη από ...
-
Διαδραστικός πίνακας και παιδαγωγική χρήση: Απόψεις εκπαιδευτικών
(2016)Τα τελευταία χρόνια έχει εξαπλωθεί η χρήση του Διαδραστικού Πίνακα (ΔΠ) στην καθημερινή σχολική πράξη. Αποτελεί ένα εργαλείο στα χέρια των εκπαιδευτικών στην προσπάθεια να ανταποκριθεί το σχολείο στις αλλαγές που ...
-
Computer Vision Meets Educational Robotics
(MDPI, 2021)Educational robotics has gained a lot of attention in the past few years in K-12 education. Prior studies have shown enough shreds of evidence and highlight the benefits of educational robotics as being effective in providing ...
-
Γιατί η Αγγλία διαλέγει άλλο δρόμο στον σημερινό πόλεμο
(Ηλίας Τζαφέρης, 2020-03-21)Όσοι έχουμε ζήσει αρκετά χρόνια στην Αγγλία δεν ξαφνιαστήκαμε από τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου ότι δε σκοπεύει να πάρει ουσιώδη μέτρα για τη διασπορά του κορονοϊού στον πληθυσμό, όπως δεν ξαφνιαστήκαμε ...
-
Μπροστά στην ατομική και συλλογική ευθύνη
(Πρώτο Θέμα Α.Ε, 2020-03-23)Ο κορονοϊός μας έθεσε μπροστά στην ατομική και συλλογική ευθύνη, δοκίμασε και δοκιμάζει τις αντοχές μας. Το μέγεθος της διασποράς του ιού στην κοινωνία είναι πλέον στα χέρια όλων μας και από εμάς εξαρτάται αν θα μπορέσουμε ...
-
Κοινωνική Οικονομία στην Ελλάδα: Συγκλίσεις και Αποκλίσεις με την ΕΕ
(ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΣΕΕ, 2020-04-02)Αυτή την περίοδο, της νέας κρίσης που δημιούργησε ο κορωνοϊός, η κοινωνική οικονομία με τους φορείς της μπορεί, κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες, να συνεισφέρει στη δημιουργία θέσεων εργασίας, στη στήριξη ευάλωτων κοινωνικών ...
-
Factors That Influence Tourist Satisfaction: An Empirical Study in Pafos
(Springer, 2020-03-10)The main aim of this article is to identify the factors affecting the level of tourist satisfaction in Pafos. Namely, the study proposes that these factors are quality of services, low cost, aesthetic appeal/nature and ...
-
Social Networking Sites: The New Era of Effective Online Marketing and Advertising
(Springer, 2020-03-10)This study sought to investigate the impact of social network advertisements on providing actual information about products. Moreover, it also explored the effectiveness of online advertising in reaching out to consumers. ...
-
Η Νεανική Επιχειρηματικότητα στην Κύπρο: Μια ανάλυση των κύριων χαρακτηριστικών της
(Neapolis University of Paphos (NUP)., 2019)Η επιχειρηματικότητα, και ιδιαίτερα η νεανική επιχειρηματικότητα αποτελεί ένα από τα πιο ενδιαφέροντα πεδία συζήτησης στα πλαίσια μιας θεσμικής ανάλυσης αφού ουσιαστικά οι θεσμικές διαδικασίες και συνθήκες επηρεάζουν σε ...
-
Evaluating citizens’ actual perceptions and expectations and assessing e-Service Quality Gap in Public Sector related to e-Government Services
(Neapolis University Paphos, 2018)Purpose - The main purpose of this article is to explore the inter-relationships of major constructs related to citizens’ satisfaction regarding e-Service Quality in Public Sector. The plan of the document is to evaluate ...
-
Entrepreneurship and Innovation in Education: the model of the Inclusive Leader
(Neapolis University Paphos, 2018)Entrepreneurship and innovation are parameters whose theory beyond business could also be used in the field of education. Using action research as a methodological approach we tried to convert a traditional Cypriot Secondary ...
-
Consumers’ perceptions toward E-Service Quality, Perceived Value, Purchase and Loyalty Intentions
(Neapolis University Paphos, 2018)Purpose: Customers’ Perceptions and Attitudes are significant aspects of consumer behavior for Marketing. Such perceptions and attitudes are measured as advantages, carrying special weight for the company. Furthermore they ...
-
Valuation issues with early equity finance
(Neapolis University Paphos, 2018)The need to finance startups generates the effect of equity dilution. By dilution we mean the decrease in founders’ ownership of the startup due to the company issuing new equity. An important issue with early equity ...
-
Tracing the concept of entrepreneurship and the role of an entrepreneur: A critical review
(Neapolis University Paphos, 2018)This study provides a critical examination of how different theoretical perspectives present the concept of entrepreneurship and its relative issues evident in the creation and development of some theories, trends and ...
-
Voting Consuming Behaviour, Political communication campaigns and Ideological Clarity - a parallel review of academic/empirical evidence
(Neapolis University Paphos, 2018)This paper combines the notions of consuming behaviour and ideological clarity in relation to the political Marketing and more specifically the production and consumption of political campaigns and examines the empirical ...
-
Innovation as a powerful tool for Problem Solving: The key role of Universities
(Neapolis University Paphos, 2018)Innovative entrepreneurial attempts are rather limited in Cyprus, compared to the EU average. Since its conception in 2011, the Enterprise Liaison Office at Cyprus University of Technology (CUT) works vigorously towards ...
-
New generation of consumers in the tourism industry: Secondary Research
(Neapolis University Paphos, 2018)Marketing communication has taken a new approach towards the consumers due to the vast transition and interaction of technology in our daily lives. After introducing the relevant factors stating the importance of mobile ...
-
Promoting the European member states online: A critical discourse analysis (CDA) of the official tourism websites
(Neapolis University Paphos, 2018)Tourism today is characterised by an omnivorous production of goods and services. Destinations are in a struggle to present their characteristics (nature, history, culture, food) in an attractive way and to stimulate the ...
-
Contemporary advanced statistical methods for the science of marketing: Implicative Statistical Analysis vs Principal Components Analysis
(Neapolis University Paphos, 2018)Even though there is a substantial development and utilization of pattering methods in the science of marketing, a direct comparison of multivariate methods in group/cluster identification in the field of Consumer Behavior ...