Search
Now showing items 1-10 of 10
Η επιβίωση των ιδεών του Βυζαντίου στην πνευματική ζωή του 18ου αιώνα
(Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, 2015)
Ο 18ος αιώνας μπορεί να χαρακτηριστεί γενικά ως ο "δεύτερος Ουμανισμός" του τουρκοκρατούμενου ελληνισμού (Γεδεών 1976: 1-113, Παϊζη-Αποστολοπούλου 2007) μετά την "πρώτη Αναγέννηση" των γραμμάτων (Πολίτης 1989: 49-60) και ...
Το μεταφραστικό "εργαστήριο" του φιλοσόφου Κωνσταντίνου στον ναό των Αγίων Αποστόλων στην Κωνσταντινούπολη
(Κέντρο Μελέτης Πολιτιστικής Κληρονομιάς Κυρίλλου και Μεθοδίου, 2015)
Τα Θεμελιώδη κείμενα των «Βίων» Κυρίλλου και Μεθοδίου2 προσφέρονται ακόμη
σε ορισμένα σημεία «τα οποία», κατά την άποψη του καθηγητού Αιμιλίου Ταχιάου
«πιστεύεται ότι παρέχουν περιΘώρια για περαιτέρω έρευνα και εμβάθυνση ...
Η επιβίωση των ιδεών του Βυζαντίου στην πνευματική ζωή του 18ου αιώνα
(Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας, 2015)
Ο 18ος αιώνας μπορεί να χαρακτηριστεί γενικά ως «δεύτερος Ουμανισμός» του τουρκοκρατούμενου Ελληνισμού (Γεδεών 1976; 1-113, Πα'ίζη - Αποστολοπούλου 2007) μετά την «πρώτη Αναγέννηση» των γραμμάτων (Πολίτης 1989; 49-60) και ...
Από την καθημερινή ζωή στο «Δεσπότατο» της Ηπείρου. Η μαρτυρία του μητροπολίτη Ναυπάκτου Ιωάννη Αποκαύκου
(Κέντρο Βυζαντινών ερευνών, 1989)
Είναι γεγονός ότι τα τελευταια χρόνια αυξάνεται το ενδιαφέρον των ερευνητων για τα θέματα που σχετίζονται με την ίστορία, την αρχαιολογία και τέχνη ή την πνευματική ζωή στον περιορισμένο γεωγραφικά χώρο που επέλεξε ο Μιχαήλ ...
Παλαιοχριστιανικά και Βυζαντινά Μνnμεία στn Δυτική Στερεά. Επισκόπnσn ερευνών
(2014)
Η ιδέα για μια επισκόπηση της έρευνας που σχετiζεται με τα παλαιοχριστιανικά και βυζαντινά μνημεiα της Δυτικής Στερεάς εiναι για μένα παλαιότερη. Με το τέλος του 2Ο0ύ αιώνα δεν θα ήταν άσκοπη μια αναδρομή, έστω στην τελευταiα ...
Μιχαήλ Ψελλός: η στάση του Βάρδα Σκληρού
(1989)
Η άνοδος του Βασιλείου Β' ΤΟ 976 στον αυτοκρατορικό θρόνο του Βυζαντίου συμπίπτει με την αρχή δύο μεγάλων εξεγέρσεων από εκπροσώπους της τάξης των ''δυνατών'' του Βάρδα Φωκά και του Βάρδα Σκληρού. Ο Σκληρός κινείται ύποπτα ...
Προδρομικοί θεσμοί για την οργάνωση της ανώτερης εκπαίδευσης της εποχής των Κομνηνών από την προκομνήμεια περίοδο
(Εθνικό Ίδρυμα ερευνών- Ινστιτούτο Βυζαντινών ερευνών, 2003)
Αν ο «θεσμός», που αναφέρεται σε καθετί που «δια της παραδόσεως η δια τής κοινής συμφωνίας χαθίσταται Ισχυρόν» ή σ' ένα σύστημα που καθιερώνεται στην κοινωνία και την οργάνωmι της, απαιτεί διάρκεια χρόνου και ανάλογη ...
Η επιβίωση των ιδεών του Βυζαντίου στην πνευματική ζωή του 18ου αιώνα
(Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας, 2015)
Ιπ the spiritual environment that heralds the dawn of the Greek Enlίghtenment integrates the movement of scholars of this tίme struggling to show the interest ίπ the cultural achievements of the Greeks ίπ an attempt to
awake ...
Το "πρόβλημα της καταγωγής" των Κομνηνών
(Ελληνική Ιστορική Εταιρεία, 1983)
Ό Κ. 'Άμαντος, πού περιέλαβε στά «Μικρά Θρακικά Μελετήματα» τό πρόβλημα της Kαταγωγής τών Κομνηνών, είχεν επιχειρήσει παλιότερα νά αναθεωρήσει τήν άποψη τού Κ. Παπαρρηγόπουλου, σύμφωνα μέ τήν όποία οί Κομνηνοί κατάγονταν ...
Ο ναός της Αγίας Παρασκευής στη Γεροσκήπου: παρατηρήσεις στη σημασία και στη σχέση του μνημείου με την Κωνσταντινούπολη
(ΟΕΛΜΕΚ, 2006-06)
βυζαντινός ναός της Αγίας Παρασκευής
στη Γεροσκήπου αποτελεί αντικείμενο μελέτης
και αναφοράς Ελλήνων και ξένων βυζαντινολόγων
και ερευνητών. Το μνημείο βρίσκεται
στο δρόμο προς την Πάφο, εντούτοις είναι
αξιοσημείωτο ...